پالیسی حامیان جنگ در افغانستان، به سود منطقه نیست

fmpcافغانستان از آلمان خواسته است که پیام رسان صلح افغانستان باشد و به حامیان جنگ افغانستان بگوید که «پالیسی فعلی آنها به سود منطقه نیست.»

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان در کنفرانس مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر، همتای آلمانی اش اظهار داشت که آلمان برای هرگونه کمک با افغانستان آماده گی لازم نشان داده است.

ربانی در این کنفرانست گفت که آلمان برای حضور در چهارچوب «مشارکت دوامدار ارتقاء یافته»، تربیه و آموزش کدرهای جوان کشور و ادامه پروژه های بزرگ اقتصادی اعلام آماده گی کرده است.

از سوی دیگر و در حالی که همه گان پاکستان را حامی جنگ و ناآرامی در افغانستان می دانند؛ اما وزیر امور خارجه کشور بدون ذکر نام کشور خاصی، از همتای آلمانی اش خواست تا به حامیان جنگ افغانستان بگوید که «پالیسی فعلی آنها به سود خودشان و منطقه نخواهد بود.»

در عین حال، ربانی از مخالفان مسلح خواست تا به روند صلح بپیوندند و دروازه صلح افغانستان به روی هیچ کس و هیچ وقت بسته نیست و در این راه همکاری حامیان بین المللی افغانستان نیز نقش برجسته دارند.

از سوی دیگر، اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز به ادامه همکاری کشورش در بخش های مختلف افغانستان تاکید کرده و اظهار داشت که آشتی ملی تنها راه منطقی در افغانستان برای پایان دادن به چندین دهه بحران در این کشور است.

وی روابط با افغانستان را دوستانه عنوان داشت و اظهار کرد که این روابط بیش از گذشته استحکام خواهد یافت.

گفتنی است که امروز، صدمین سالگشت روابط دوستانه افغانستان و آلمان گرامی داشته شد.

Author

About Author