پاسخ قاطع افغانستان به ادعاهای پاکستان

ریاست جمهوری افغانستان بعد از اظهارات و اقدامات پاکستان در مورد حملات انتحاری و انفجاری در این کشور اعلام کرد که به جای بستن مرز، باید جلوی عبور و مرور تروریستان گرفته شود.

خبرنامه می افزاید که برای از بین بردن گروه های هراس افگن به یک اجماع منطقوی و فرامنطقوی نیاز است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بعد از حملات انتحاری و انفجاری در شماری از شهرها و ایالت های پاکستان، این کشور مرزهای خود با افغانستان را بر روی تردد مسدود کرد.

بعد از این اقدام، ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه ای گفته است که افغانستان خود سالها قربانی تروریسم بوده و در راه مبارزه با آن نیز تعهد و صداقت نشان داده است.

در این خبرنامه از دیگر کشورهای منطقه و همسایه خواسته شده که صداقت شان را در راه مبارزه با تروریزم نشان داده و این کار را نیز ثابت بسازد.

از سوی دیگر، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز در صحبت با رسانه ها اظهار داشته است که :«بهتر است که به جای بستن مرز، روز هراس افگنان اقدام شده و از فعالیت آزادانه شان جلوگیری شود.»

این در حالی است که آصف غفوری، سخنگوی ارتش پاکستان پس از حمله‌ انتحاری در ایالت سند، در حساب توییتر خود نوشت :«این حمله از پناهگاه ‌های هراس‌ افگنان در افغانستان صورت گرفته است و باید به آن پاسخ داده شود.»

مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در واکنش به این ادعا و اتهام، اظهار داشت که روی لیست داده شده از سوی پاکستان کار می شود؛ اما اسلام آباد نیز باید بالای اسناد افغانستان به صورت جدی کار کند.

در خبرنامه شورای امنیت ملی آمده است که حنیف اتمر در صحبت با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی پاکستان گفته است که تا حال هیچ اقدامی از سوی پاکستان بالای لیست هایی که افغانستان در اختیار این کشور قرار داده، صورت نگرفته است.

گفتنی است که در جریان هفته گذشته چند حمله انتحاری و انفجاری در شهرهای مختلف پاکستان رخداد که در پیوند به آن، شماری از شهروندان پاکستان کشته و زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *