پاسخ رهبر طالبان به ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان

epa05327909 An undated handout picture released on 25 May 2016 by the Afghan Talibans shows their new supreme commander Molvi Haibatullah Akhunzada, who will succeed their slain leader Mullah Akhtar Mansoor. Akhunzada was announced as the new leader after a US drone attacked a vehicle said to be carrying Mullah Mansoor and his driver in Noshki, Balochistan province, Pakistan on 22 May. EPA/AFGHAN TALIBAN / HANDOUT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

رهبر طالبان مسلح در پیام عیدی خود، به اعزام نیروهای خارجی بیشتر به افغانستان بعد از اعلام استراتیژی جدید امریکا واکنش جدی نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این پیام که به تازه‌گی و به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان نشر شده؛ آمده است که بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان یگانه راه‌حل پایان جنگ و خشونت در این کشور خواهد بود.

ملا هبت‎الله آخوندزاده در این پیام حضور نیروهای خارجی در افغانستان را «اشغال» دانسته و گفته است که بزرگ‌ترین مانع برای تحقق صلح در این کشور، حضور بی‌شمار نیروهای خارجی است.

رهبر طالبان مسلح ضمن اینکه ادعای تصرف نیمی از افغانستان را کرده؛ افزود که در حمله بر اقلیت‌ها در کشور، طالبان مسلح و افراد وابسته به آنها دست ندارند.

از سویی هم، ملا هبت‌الله تلاش برای هرج‌ومرج و بی‌نظمی، رفتارهای تبعیض‌آمیز به نام قوم و مذهب و حکومت انحصاری از سوی طالبان مسلح را رد کرده و می‌گوید که اراده انتقام‌گیری از هیچ‌کسی را ندارند و در تلاش برای برخورد تبعیض‌آمیز و انحصار قدرت هم نیستند.

وی تاکید می‌کند که جهانیان باید مطمئن باشند که طالبان مسلح اراده بدی در مقابل هیچ‌کسی ندارند و تمام هموطنان و جهانیان این حقیقت را باید بدانند که این گروه از به وجود آمدن افکار نامشروع زیادی در افغانستان جلوگیری کرده و مانع حوادث خونین غیرقابل پیش‌بینی شده است و برای امن و ثبات همه منطقه کار کرده است.

او خاطرنشان کرد که طالبان مسلح افغانستان آزاد، مستقل و مترقی می‌خواهد و در این ارتباط، تقاضای این گروه از مردم این است که در انتظار خارجی‌ها نباشند.

پیام عیدی رهبر طالبان مسلح به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان در حالی نشر می‌شود که هفته گذشته، استراتیژی جدید امریکا در قبال جنگ افغانستان اعلام شده و در آن بر ادامه حضور نظامی کشورهای عضو ناتو به ویژه امریکا تاکید شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا گفته است که اجازه نخواهند داد تا طالبان مسلح دوباره، قدرت را به دست گیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *