پارلمان عراق وزیر دفاع این کشور را سلب اعتماد کرد

1c28f09b-44da-4073-8ccf-a2e39de7932b_w987_r1_sاعضای پارلمان عراق امروز پنج شنبه «خالد العبیدی» وزیر دفاع این کشور را با اکثریت آرا سلب اعتماد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست پارلمان عراق به ریاست «سلیم الجبوری» برگزار شد و دراین نشست خالد العبیدی، وزیر دفاع این کشور استیضاح شده بود.

براساس این گزارش از۲۵۳ نماینده عراقی، ۱۴۲نماینده به برکناری العبیدی رای دادند و ۸۴ نماینده دیگر با بر کناری وی مخالفت کردند.

این درحالی است که پارلمان عراق سه شنبه گذشته درجلسه سلب اعتماد از وزیر دفاع به دلیل نرسیدن حد نصاب آرای حاضرین بدون نتیجه پایان یافت.

پارلمان عراق پیشتر پاسخ های العبیدی را در جلسه استیضاح گذشته قانع کننده ندانست، از این رو قرار شد که از وی سلب اعتماد کند.

پارلمان عراق هفته پیش شاهد استیضاح خالد العبیدی وزیر دفاع عراق بود که سلیم الجبوری رئیس پارلمان و شماری از نمایندگان این کشور ازسوی عبیدی به دست داشتن در فساد مالی متهم شدند.

حیدر العبادی نخست وزیرعراق در واکنش به اظهارات و اتهاماتی که وزیر دفاع مطرح کرد، از کمیته دولتی مبارزه با فساد اداری و مالی خواست که در خصوص اتهامات عنوان شده، تحقیق و تفحص کند.

Author

About Author