پارلمان آلمان درخواست توقف اخراج پناهجویان افغان را رد کرد

پارلمان آلمان در جلسه عمومی این مجلس به درخواست توقف اخراج پناهجویان افغان از این کشور رای منفی داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از تسنیم، پارلمان آلمان در جلسه عمومی این مجلس به درخواست توقف اخراج پناهجویان افغان را که درخواست پناهندگی‌شان مورد قبول واقع نشده رأی منفی داد..

گفتنی است روز چهارشنبه یک گروه ۳۴ نفری از مهاجران افغان که درخواست پناهندگی‌شان رد شده بود از آلمان اخراج شد.

با این حال، قرار است یک گروه ۵۰ نفری دیگر از پناهجویان افغان‌ تا پایان ماه جاری میلادی یا اوایل ماه آینده به افغانستان بازگردانده شوند.

وزارت داخله آلمان اعلام کرد: حدود ۱۲۵۰۰ پناهجو درخواست پناهندگی‌شان رد شده و قرار است از این کشور اخراج شوند.

«توماس دیمیزیر» وزیر داخله آلمان روز گذشته در برلین ضمن دفاع از اخراج افغان‌ها، این اقدام را برای حفظ کارآمدی سیستم مهاجرت “درست و ضروری” خواند.

وزیر داخله آلمان همچنین اعلام کرد که سویدن نیز که میزبان تعداد زیادی از پناهجویان افغانستان است نیز از روز پنجشنبه پروازهایی برای بازگرداندن این پناهجویان به کابل تدارک دیده است.

«حمید صدیق» سفیر افغانستان در برلین نیز اعلام کرده بود که نزدیک به ۲۰۰ هزار افغان در آلمان درخواست پناهندگی دادند و کسانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده‌اند در گروه‌های ۵۰ نفری به افغانستان بازگردانده خواهند شد.

گفتنی است کشورهای غربی و اروپایی در ابتدا مرزهای خود را به روی پناهجویان باز کرد اما زمانی که سیلی از مردمان کشورهای جنگ زده همه دار و ندار خود را فروخته و روانه کشورهای غربی و اروپایی شدند به یکبارگی سیاست غربی ها و اروپایی ها تغییر کرد و مرزهای خود را به روی مهاجرین بستند و همچنان به اخراج پناهجویان روی آوردند.

حال سوال اینجاست که چرا کشورهای غربی و اروپایی در قدم نخست مرزهایشان را به روی مهاجرین گشودند و چرا به یکبارگی مرزهایشان را بستند و دست به اخراج پناهجویان میزنند؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *