… و توافقنامه ای که نهایی می شود؟!

مذاکرات امریکا و نمایندگان طالبان مسلح در قطر بعد از گذشت شش روز به نتیجه رسیده است و بر سر تدوین مسوده توافقنامه برای پایان جنگ موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، برخی از منابع طالبان مسلح به خبرگزاری «رویترز» گفته اند که مذاکرات زلمی خلیلزاد و نمایندگان طالبان مسلح در قطر، امروز (۶دلو) نهایی شده است.

این منابع گفته اند که دو طرف بر سر تدوین مسوده موافقتنامه برای پایان جنگ ۱۷ ساله در افغانستان که شامل چندین مسئله می‌ شود، موافقت کردند.

این مسوده شامل امتیازاتی برای هر دو طرف می شود که بر اساس آن، نیروهای خارجی تا ۱۸ ماه دیگر افغانستان را ترک می کنند و از سوی دیگر، طالبان مسلح نیز وعده سپرده اند که از خاک افغانستان، هیچ تهدیدی به امریکا صورت نگیرد.

به اساس جزئیاتی که در اختیار رویترز قرار گرفته است، طالبان مسلح تعهد سپرده اند که عدم تهدید امریکا از خاک افغانستان شامل گروه های القاعده و داعش نیز می شود.

به این اساس، قرار شده است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با حضور در کابل، جزئیات مذاکرات با طالبان مسلح را با مقام ‌های دولت افغانستان در میان بگذارد.

در حالی گفتگوها و مذاکرات قطر بعد از شش روز به نتیجه رسیده که محمد معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی کشور نیز عصر امروز به هدف گفتگو با نمایندگان طالبان عازم قطر شده است.

Author

About Author

1 thought on “… و توافقنامه ای که نهایی می شود؟!

  1. امید واریم که به زود ترین فرصت شاهد صلح پایدار در کشور باشیم،آرزوی دیرینه ای مردم افغانستان همین صلح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *