ویزیت رایگان مهاجرین توسط پزشکان متخصص افغانستان

13664735_1135571083170677_538756842_n انجمن متخصصین طب افغانستان(ASMA) با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایتی تهران به منظور رفاه حال مهاجرین و پناهندگان به خصوص افراد کم یا بی‌بضاعت عصر دوشنبه ۳ اسد در محل دارالشفاء مرکز خدمات اداری اردوگاه (سلیمانخانی)  برای بیش از ۵۰ مهاجر افغانستانی بی‌بضاعت مشاوره و ویزیت رایگان انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر فرزاد یوسفی دبیر انجمن متخصصین طب افغانستان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت: هدف انجمن متخصصین طب افغانستان کمک بیشتر به مهاجرین افغانستانی در ایران و ارتقای سطح بهداشتی افغانستان است که این انجمن با علاقه و به صورت داوطلبانه حاضر به ارائه خدمات به هموطنان در داخل و خارج کشور هستند.

وی افزود: انجمن متخصصین طب افغانستان متشکل از چندین متخصص رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی می‌باشد که در ایران، افغانستان و سایر کشورها مانند استرالیا مشغول به فعالیت و تحصیل می‌باشند.

این انجمن مذاکراتی را با سازمان ملل و صلیب سرخ در همین راستا انجام داده و قرار بر این است که انجمن با آنها همکاری کند. همچنین معرفی دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و فعال افغانستانی به دانشگاه‌های ایران نیز در دست اجرا است.

فرزاد یوسفی تصریح کرد: امروز با توجه به امکاناتی که اداره کل اتباع و امور مهاجرین ولایتی تهران در اختیار ما گذاشته بود توانستیم بیماران را معاینه کنیم و امیدواریم در دوره های بعدی بیماران را بصورت مجهزتر پذیرش نماییم.

میترا قدیمی معاون اداره کل اتباع و امور مهاجرین ولایتی تهران نیز هدف از اجرای این طرح را ویزیت بیماران بی‌بضاعت دانست و گفت: با توجه به آسیب پذیر بودن جامعه پناهنده در اردوگاه سلیمانخانی دار‌الشفای کوچکی را فراهم کرده‌ایم و با همکاری پزشکان برای مداوای بیماران اقدام نموده ایم .

وی افزود: انجمن متخصصین طب افغانستان قرار است به طور ماهانه در این اردوگاه حضور نموده و کار ویزیت و معاینه بیماران را به طور رایگان انجام دهند.

قدیمی با اشاره به نیاز جامعه مهاجر به بیمه و دریافت خدمات درمانی رایگان جامعه مهاجر افغانستانی در ایران ، گفت: به زودی با اجرای طرح جدید بیمه سلامت مشکلات درمانی و هزینه‌هایی که بر دوش مهاجرین افغانستانی در ایران هست رفع خواهد شد.

معاون اداره کل اتباع و امور مهاجرین ولایتی تهران گفت: سعی اداره کل اتباع و امور مهاجرین ولایتی تهران بر این است که با اجرای دوره‌ای برای ویزیت بیماران بی‌بضاعت  قدم‌های مثبتی برداشته شود.

فایزه تخاری متخصص بیماری های داخلی، فرزاد یوسفی دکترای بیوشیمی، حسین حبیبی فوق تخصص بیماری های خون، محمد کریمی متخصص پوست مو و زیبایی و یک قابله اعضای این تیم بودند که بیماران را ویزیت کردند.

Author

About Author