ویروس کرونا؛ افغانستان و طالبان نگران زندانی ها

بعد از افزایش نگرانی​ها از شیوع ویروس کرونا، اکنون حکومت افغانستان و طالبان نسبت به سلامتی و صحت زندانی​هایشان نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هم اکنون ۲۲ مورد مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده است و چندین مورد مشکوک نیز تحت درمان و آزمایش قرار دارند.

شیوع این بیماری از جمله نگرانی​های عمده مردم و حکومت افغانستان بوده است و تلاش برای مهار و جلوگیری جریان دارد.

در عین حال، وزارت دولت در امور صلح نیز از وضعیت صحی و شرایط نگهداری زندانیان افغانستان که نزد طالبان محبوس می‌باشند ابراز نگرانی کرده است.

منبع می​گوید که دولت تدابیر لازم مراقبتی از زندانیان​اش را اعمال کرده و نهادهای بی‌طرف بین‌المللی هم به صورت منظم از زندان‌های افغانستان بازدید کرده​اند.

وزارت دولت در امور صلح گفت: «از گروه طالبان می‌خواهیم تا ضمن رسیدگی به وضعیت صحی زندانیان نزد خویش، زمینه بازدید و بررسی این اماکن را برای نهادهای بی‌طرف بین‌المللی فراهم کند تا درباره وضعیت صحی و شرایط نگهداری و محافظت آنان از ویروس کرونا و امراض واگیردار دیگر وضاحت به وجود آید».

این نگرانی​ها برای طالبان نیز وجود دارد؛ این گروه از حکومت افغانستان خواسته است تا نسبت به حفظ صحت و سلامتی زندانیان​شان تلاش کند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در حساب توئیتر خود نگاشته است که «امارت اسلامی از طریق کمیسیون صحت به تمام موسسات جهانی صحی و سازمان صحی جهان در مورد آمادگی همکاری و هماهنگی برای جلوگیری از ویروس کرونا اطمینان می دهد.»

وی گفته است که در بخش حفاظت هزاران تن زندانیان طالب در زندان​های افغانستان خواهان توجه ادارات جهانی بشری و صحی شد.

این در حالی است که تبادله زندانیان بین حکومت افغانستان و طالبان، مورد مهم برای آغاز گفتگوهای بین​الافغانی بود که تا حال عملی نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *