ویروس”ابولا”در کشور سیرالئون افریقا، جان۱۲۱نفر را گرفت

مقامات کشور «سیرالئون» اعلام کردند که ۱۲۱ نفر از مردم این کشور در یک روز بر اثر ابتلا به ویروس «ابولا» جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات سیرالئون گزارش کردند که ۱۲۱ نفر بر اثر ابتلا به ویروس «ابولا» ظرف یک روز در این کشور جان خود را از دست دادند.

مرکز عملیات‌های اضطراری در سیرالئون، اعلام کرد که مجموع افرادی که بر اثر “ابولا” جان خود را در این کشور از دست داده‌اند به ۶۷۸ نفر رسیده است.

سیرالئون و لیبریا دو کشوری محسوب می‌شوند که همچنان آماج حملات ویروس ابولا هستند و این ویروس تاحدودی در نیجریه و گینه تحت کنترل درآمده است.

پرسنل نظامی امریکا در مناطقی از افریقا مستقر شده‌اند و مدعی هستند که می‌خواهند به جلوگیری از گسترش این ویروس کمک کنند و گزارش‌ها حاکی از آن است که مجموع مبتلایان به ویروس ایولا در غرب افریقا ۷ هزار و ۴۹۲ مورد است که از این میان ۳ هزار و ۴۳۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

البته گسترش این ویروس در افریقا شبهاتی را در خصوص نقش امریکا در انتشار این ویروس به وجود‌ آورده است به طوریکه، روزنامه  «دیلی آبزرور» بزرگترین روزنامه کشور لیبریا در غرب افریقا با انتشار اسناد علمی، امریکا را سازنده و منتشر دهنده ویروس ابولا معرفی کرد و نوشت: امریکا با سلسله عملیات های مخفی خود در افریقا و با اسم رمز «تفاهم نامه ۲۰۰» ایجاد و گسترش ویروس مهلک ابولا را در دستور کار خود قرار داد.

این روزنامه در مقاله ای به قلم پروفسور سیرل برودریک افشا کرد: ویروس کشنده ابولا یکی از ارگانیزم های اصلاح شده ژنتیکی است (GMO) که به عنوان  اسلحه ای بیولوژِکی توسط شرکتی صنعتی – نظامی در امریکا ساخته شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *