ونزوئلا با توطئه اقتصادی مقابله می‌کند

وزیر نفت ونزوئلا از تلاش گروه‌های مخالف مورد حمایت امریکا برای ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در کشورش خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رافائل رامیرز که ریاست شرکت نفت دولتی “پی دی وی اس ای” را نیز به عهده دارد این سخنان را در مصاحبه اخیر خود با ۲ شبکه تلویزیونی خصوصی مطرح کرد.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اخیرا آنچه را که طرح امریکا برای سرنگونی دولت سوسیالیست خود خواند محکوم کرده بود.

مادورو تاکید کرد امریکا توطئه‌‌ای برای فروپاشی و سرنگونی دولت ونزوئلا دارد که از طریق هدف قرار دادن ذخایر مواد غذایی، برق و سوخت این کشور محقق می‌‎شود، رئیس جمهور ونزوئلا در ۳۰ سپتمبر دستور اخراج سه دیپلمات سفارت امریکا را به اتهام توطئه برای خرابکاری اقتصادی صادر کرد.

با این وجود، مخالفان به جای امریکا، مادورو را عامل مشکلات اقتصادی کشورشان معرفی کرده و می‌گویند وی باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد چرا که دیپلمات‌های امریکایی از جمله کلی کیدرلینگ، کاردار سفارت امریکا در ونزوئلا را اخراج کرده است.

خوزه کانتریراس، سخنگوی مخالفان ونزوئلا در این باره گفت : مضحک است که بگوییم این بانوی نجیب امریکایی ممکن است در خرابکاری علیه ارائه خدمات الکتریکی یا چیزی نظیر آن دست داشته باشد، وی یک بانوی معمولی و بی آزار است.

حامیان مادورو بر خلاف مخالفان وی معتقدند که دولت با اخراج این ۳ دیپلمات با خرابکاری و توطئه امریکا مقابله کرد.

روی دازا، قانون‌گذار ونزوئلایی در این زمینه گفت : اخراج این ۳ دیپلمات در راستای یک دلیل هدفمند صورت گرفته است، که همان قدرت ما در اتخاذ یک تصمیم سیاسی برای مقابله با توطئه است، طرح امریکا ایجاد اختلال در زندگی مردم و روند تامین برق را شامل می شد که اجرای آن برای دسمبر آینده برنامه ریزی شده بود.

این در حالی است که در پی خودداری هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا از پذیرش سفیر جدید امریکا، امریکا و ونزوئلا از سال ۲۰۱۰ سفیری در پایتخت یکدیگر نداشته‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *