ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب سقوط کرد

n00063712-bدر نتیجه حمله طالبان بالای ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب، مرکز این ولسوالی به تصرف طالبان در آمد.

محمد هاشم اورتاق، نماینده مردم فاریاب در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که هسته و مرکز این ولسوالی شنبه شب (۲۵ میزان) از سوی طالبان سقوط کرد.

به گفته وی، طالبان از یک هفته گذشته، منازل مردم ولسوالی را تخلیه کرده و در این منازل جابجا شده بودند و دیشب موفق به حمله بالای ولسوالی شدند.

بر اساس معلومات اورتاق، کارمندان و مسوولان ولسوالی به کندک اردوی ملی در چهار کیلومتری ولسوالی پناه برده و فرمانده پولیس ولسوالی با ۶۰ پولیس در حال دفاع از دیگر مناطق هستند.

نماینده مردم فاریاب که در حال حاضر در این ولایت حضور دارد، افزود که طالبان با تصرف مرکز ولسوالی، دو تانکر تیل را آتش زده و مهمات و تجهیزات دیگر را با خود برده اند.

وی اظهار داشت که طالبان مسیر مواصلاتی ولسوالی را در قریه چهارشنبه مسدود کرده و نیروهای کمکی برای آمدن به ولسوالی غورماچ با کمین شدید طالبان روبرو شده و به راحتی نمی توانند خود را به ولسوالی برسانند.

از سوی دیگر، جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب در گفتگو با خاورمیانه، از سقوط و یا عدم سقوط ولسوالی غورماچ اظهار بی خبری کرد؛ اما افزود که در طول پنج روز گذشته درگیری در این ولسوالی جریان داشت.

ولسوالی غورماچ در حالی سقوط می کند که در حدود دو ماه پیش، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری رهبری عملیات گسترده بر علیه شورشیان را برای پاکسازی ولایت فاریاب به عهده داشت.

Author

About Author