ولسوالی‌های درقد و خواجه بهاوالدین پاکسازی شدند

مقام‌های ولایت تخار از پاکسازی ساحات از دست رفته ولسوالی‌های خواجه بهاوالدین و درقد از وجود طالبان مسلح پس از عملیات چند روزه و بازگشایی راه ولسوالی درقد خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر مطبوعاتی پولیس زون شمال‌شرق به نقل از فقیر محمد جوزجانی، فرمانده پولیس تخار گفته است که پوسته‌های امنیتی ساحات چرسی‌ها، قریه ارپلی، قریه القناق و تمامی ساحات که تحت کنترول طالبان قرار داشت، صبح امروز (۱۴ثور) از وجود این گروه پاک‌سازی شده است.

خبرنامه می‌افزاید، در این عملیات که به اشتراک قوای هوایی کشور انجام شده، بشمول مولوی قادر، معاون والی نام‌نهاد و هفت نفر از فرماندهان مشهور طالبان مسلح در تخار، ۶۷ تن کشته شده و ۴۱ تن دیگر جراحت برداشته‌اند.

به نقل از خبرنامه، پوسته‌های امنیتی در بخش‌های پاک‌سازی شده در حال افراز است و مسیر راه ولسوالی درقد نیز بروی مسافران باز شده است.

عملیات مشترک نیروهای امنیتی با حضورداشت والی و فرمانده پولیس تخار در ولسوالی‌های درقد و خواجه بهاوالدین پس از آن آغاز شد که طالبان مسلح ده روز پیش با حمله بر پوسته چرسی‌ها، ۷ سرباز پولیس را پس از اسارت تیربارن کرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *