ولادیمیرپوتین: آماده هر گونه همکاری با سوریه هستیم

ولادیمیر+پوتین+++بشار+اسدو‌لادیمیر پوتین، جمهوری روسیه در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مسکو گفته است که آماده هرگونه همکاری با دولت بشار اسد در سوریه می باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که آماده‌ایم نه تنها در اقدام نظامی برای مبارزه با تروریسم در سوریه، بلکه در فرآیند سیاسی نیز هر آنچه در توان داریم انجام دهیم.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز سه شنبه (۲۸ میزان) وارد مسکو شد.

رئیس جمهوری سوریه در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود موضوع ادامه عملیات هوایی روسیه علیه تروریست‌ها بر فراز سوریه و وضعیت میدانی این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

همچنین آقای پوتین گفته است که عملیات هوایی روسیه در سوریه در چارچوب قانون بین‌الملل است و با همه قدرت‌های بین‌المللی تماس می‌گیرد تا راه‌های رسیدن به راهکاری سیاسی برای بحران سوریه بررسی کند.

با این حال بشار اسد «تروریسم را مانعی برای حل سیاسی» دانسته و گفته که «هدف عملیات نظامی در سوریه نابودی تروریسمی است که مانع دستیابی به حل سیاسی بحران شده است.

آقای اسد افزوده که پس از هر اقدام نظامی باید گام‌های سیاسی برداشته شود… باید همه اشکال حمایت از گروه‌های تروریستی متوقف و فضا مقابل ملت سوریه برای تعیین سرنوشتش به دست خودش باز شود.

سفر بشار اسد به روسیه، اولین سفر خارجی رسمی او پس از آغاز بحران در سال ۲۰۱۱ است که سه هفته پس از آغاز حملات هوایی روسیه به تروریست‌ها در سوریه انجام شد.

Author

About Author