وظیفه آمر حوزه یازدهم به تعلیق در آمد

12295189_979430882119863_630872161_oوظیفه آمر حوزه یازده شهر کابل پس از انفجار امروز در مربوطات این حوزه به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح امروز یک ماین کنترول از راه دور در منطقه تانک تیل خیرخانه در حوزه یازدهم امنیتی شهر کابل انفجار کرد.

در نتیجه این انفجار که بالای موترهای رفیع الله گل افغان، عضو پیشین مجلس سنا رخداد، ۴ فرد ملکی کشته و ۱۲ تن دیگر به شمول سه محافظ آقای افغان مجروح شدند.

به همین منظور، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله در توییتراش نگاشته است که بر پایه اعلامیه قبلی وزارت امور داخله، وظیفه عصمت الله اکبری آمر حوزه یازدهم امنیتی شهر کابل در پیوند به انفجار امروز به حالت تعلیق درآمد.

به گفته وی، هیئتی از طرف وزارت امور داخله توظیف گردیده تا این رویداد را به گونه جدی بررسی نموده از سایر مسولین حوزه نیز تحقیقات نمایند.

این در حالی است که چند روز قبل وزارت امور داخله افغانستان اعلامیه ‌ای برای برخورد با سهل انگاری و غفلت وظیفوی منسوبین امنیتی این وزارت صادر کرده بود.

در این اعلامیه آمده بود که هرگاه در ساحه تحت مسوولیت آمرین حوزه‌ های امنیتی و فرمانده هان پولیس ولسوالی ‌ها، اختطاف و سایر جرایم به وقوع بپوندند، مسوولین پولیس مربوطه که وظایف خود را به درستی انجام نداده باشنده مورد بازپرس قرار گرفته و به دلیل سهل ‌انگاری و غفلت وظیفوی زیر پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

تا هنوز فرد یا گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

Author

About Author