وظایف چند مقام عالی رتبه دولتی و نظامی به تعلیق درآمد

دادستانی کل کشور می گوید که برای جلوگیری از فساد در دستگاه های دولتی، وظایف شماری از مقام های عالی رتبه دولتی و نظامی، به حالت تعلیق درآمده و بازجویی از آنها جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل در نشست خبری امروز (۲۵عقرب) در کابل اظهار داشت که تا حال چند مقام عالی رتبه دولتی و نظامی بازداشت شده و تحت بازجویی این نهاد قرار دارند.

رسولی گفت که یک مقام عالی رتبه نظامی مربوط به وزارت داخله به جرم اختلاس ۱۵۰ هزار دالر دستگیر و تحت بازجویی قرار دارد.

به گفته وی، در رابطه با فساد اداری و در راه مبارزه با این پدیده، وظایف یکی از معاونان وزارت داخله و هفت نفر دیگر تا زمان مشخص شدن میزان مشارکت آنان در اختلاس ۱۵۰ هزار دالر، به حالت تعلیق درآمده است.

رسولی افزود که دو گونه رسیدگی در مرکز قضایی علیه جرائم سنگین، شامل متهمان به فساد بالاتر از ۱۰ میلیون افغانی (معادل حدود ۱۵۰ هزار دالر) و متهمانی با مسئولیت های ارشد دولتی مورد بررسی قرار می گیرد.

سخنگوی دادستانی کل تصریح کرد افرادی که متهم به استخراج غیر قانونی معادن، قاچاق آثار باستانی و غصب املاک دولتی باشند نیز در مرکز عدلی و قضایی رسیدگی به جرائم سنگین تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

منبع اعلام کرد که با ایجاد این مرکز در سوم سنبله سال روان، تاکنون ۵۵ قضیه در این مرکز ثبت و بررسی شده که سه مورد آن به دادگاه فرستاده شده است.

رسولی در ادامه افزود که هشت نفر به جرم غصب زمین دولتی، هشت کارمند بانک به جرم اختلاس ۲۴ میلیون افغانی، یک عضو فرماندهی پولیس ارزگان به جرم انتقال ۲۵۰ هزار دالر و سه میلیون افغانی پول سیاه با مقدار زیورات دستگیر و تحت پیگرد هستند.

بر اساس معلومات وی، یکی از این موارد مربوط به یک جنرال و به جرم ۵۰ هزار افغانی اختلاس است که در یک دادگاه علنی محکوم به ۱۰ سال و هشت ماه زندان شد.

دادستانی کل در حالی از مبارزه با فساد اداری در کشور سخن می زند که بر اساس آخرین گزارش نهادهای خارجی، افغانستان سومین کشور فاسد جهان شناخته شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *