وظایف قوماندان امنیه و گارنیزیون کابل به حالت تعلیق در آمد

لوی سارنوالی جمهوری اسلامی افغانستان وظایف “حسن شاه فروغ” قوماندان امنیه کابل و “گل نبی احمدزی” قوماندان گارنیزیون کابل را به حال تعلیق در آورد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تعلیق وظایف مسئولان امنیتی کابل از سوی لوی سارنوالی کشور بنا بر خواست های مردم و غفلت وظیفوی در انفجار چهارشنبه کابل و تیراندازی نیروهای امنیتی بروی مظاهره چیان در کابل صورت گرفته است.

در همین حال ارگ ریاست‌جمهوری با نشر اعلامیه ای از اقدام لوی سارنوالی کشور مبنی بر تعلیق وظایف قوماندان گارنیزیون کابل و قوماندان امنیه کابل در راستای حاکمیت قانون و تحقق مطالبات مردم، استقبال کرد.

در اعلامیه آمده است که حکومت طی یک هفتۀ گذشته با اعضای شورای ملی در تماس بوده و پیرامون خواست‌های مردم در خصوص رویدادهای اخیر کابل مشورت نموده است که آنان نیز بر این خواست تأکید داشتند.

ارگ ریاست جمهوری افزوده است که لوی سارنوالی کشور من‌حیث نهاد مسوول و مربوط، به‌گونۀ مستقلانه در زمینه تحقیقات همه‌جانبۀ خویش را انجام داده و نتایج کامل آنرا با مردم شریک خواهد ساخت.

قابل یاد آوری است که در انفجار روز چهار شنبه هفته گذشته کابل دست کم ۱۵۰ غیر نظامی به شمول زنان و کودکان شهید شدند.

همچنین در تظاهرات روز جمعه کابل نیز در تیراندازی نیروهای امنیتی بروی مظاهره چیان ۶ نفر به شمول پسر محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا کشته شدند.

همچنین در انفجار کابل حدود ۳۰ میلیون دالر به بخش های خصوصی خسارت مالی وارد شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *