وضعیت نگران کننده در «سیاه خاک» ولسوالی جلریز

منابع مردمی و محلی می گویند که طالبان چندین بار بالای منازل مردم و پوسته های خیزش مردمی در مناطق سیاه خاک و سیاه پیتاب ولسوالی جلریز حمله کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منابع نزدیک به مهدی راسخ و قوماندان علیپور (شمشیر) می گویند که طالبان مسلح از دو روز به این سو مسیر رفت و آمد را مسدود کرده و بالای پوسته های خیزش مردمی و مقاومت حمله کرده است.

این منابع می گویند که به دلیل حملات طالبان، با شماری از نیروهای مقاومت به حمایت نیروهای خیزش مردمی رفته و آماده درگیری با طالبان هستند.

به گفته منابع، طالبان مسلح مسیر عمومی جلریز را مسدود کرده و پوسته «کوته آشرو» را محاصره کرده است.

همچنین گفته می شود که در نتیجه درگیری و پرتاب هاوان از سوی طالبان بالای منازل مسکونی در مناطق «سیاه پیتاب» و «پل محراب»، یکتن از باشنده گان محل جان باخته و دو تن زخمی شده است.

منابع محلی می گویند که با توجه به درخواست کمک، تا حال هیچ اقدامی از سوی مقام های ولایت و مرکز کشور صورت نگرفته و امکان درگیری شدید در منطقه وجود دارد.

برخی از منابع نیز می گویند که در صورت عدم توجه دولت، امکان فاجعه انسانی در منطقه وجود دارد.

طالبان مسلح تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

با تلاش فراوان، موفق به گرفتن نظر مقام های محلی ولایت میدان وردک نشدیم.

این درحالی است که در حدود یک ماه پیش نیز کوچی های منطقه با حمایت طالبان مسلح بالای مردم هزاره در مناطق هزاره نشین ولسوالی بهسود حمله کرده بودند.

رئیس جمهور غنی در مبارزات انتخاباتی دوره گذشته برای گرفتن رای بارها بر آرام ساختن این مناطق و جلوگیری از حمله کوچی ها بر علفچرهای مردم هزاره تاکید کرده بود؛ اما هیچ اقدام عملی انجام نشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *