وضعیت نگران کننده جاغوری/ مردم در خط اول جنگ

با آنکه دو روز از حمله طالبان مسلح بالای ولسوالی جاغوری ولایت غزنی می گذرد؛ اما وضعیت همچنان در این ولسوالی نگران کننده است و بدون حضور نیروهای دولتی، مردم خود در خط اول جنگ قرار گرفته اند.

خالقداد اکبری، عضو شورای ولایتی غزنی از خط اول جنگ به خبرگزاری خاورمیانه گفت که نیروهای خیزش مردمی ولسوالی جاغوری در مبارزه با حملات تهاجمی طالبان مسلح برای پیشروی به طرف منطقه «انگوری» استند و حکومت مرکزی تا هنوز اقدام عملی را روی دست نگرفته است.

به گفته وی، طالبان مسلح شب گذشته با تجیهزات و مهمات پیش رفته جنگی حملات گسترده تهاجمی را راه اندازی کرده بودند که نیروهای خیزش مردمی مانع پیشروی آنان شدند.

اکبری افزود: «مردم ولسوالی جاغوری از زن و مرد، خُرد و بزرگ برای دفاع از خودشان مبارزه می کنند و جوانان در خط مقدم نبرد با طالبان که تجهیزات خیلی پیش رفته در دست دارند می جنگندند.»

بر بنیاد گفته های این عضو شورای ولایتی غزنی، نیروهای خیزش مردمی کم کم توانانی مبارزه شان را از دست می دهند و در صورتی که حکومت مرکزی هر چه عاجل اقدام نکرده و حملات هوایی را راه اندازی نکند؛ جاغوری گرفتار فاجعه خواهد شد.

از سویی هم وی افزود که اجساد طالبان مسلح در نتیجه درگیری روز گذشته در منطقه «حوت قُل» باقی مانده است که نشان می دهد، تبعه پاکستان می باشند.

این عضو شورای ولایتی غزنی در پیوند به تلفات و خسارات وارده به مردم ملکی گفت که جزئیات دقیق در دست نیست.

در همین حال شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری در صفحه فیس بوک خود نوشته است که پلان برای اعزام کماندوها به جاغوری گرفته شده است؛ اما زمان دقیق عملی شدن این پلان مشخص نشده است.

اما مردم محل و منابع امنیتی می گویند که وضعیت جاغوری خوب نیست و جنگ در منطقه انگوری شدیدا ادامه دارد.

به گفته منابع، قلعه «باشی حبیب» تحت تصرف طالبان مسلح قرار گرفته و آتش زده شده است و از سوی دیگر نیروهای کوماندو که وعده شده بود تا حال به منطقه اعزام نشده و نیروهای هوایی هم تنها یک دفعه روز گذشته عملیات انجام داده و دیگر کمکی صورت نگرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *