وضعیت ناگوار پناهجویان در کمپهای خارجی

خبرهایی که از پناهجویان سراسر کشور به شمول افغانستان از کمپ های اروپایی و یا استرالیا نشر می شود، بسیار نگران کننده و وحشتناک است.

نگرانی و وحشتناک بودن شرایط پناهجویان همزمان با فرارسیدن فصل سرما بیشتر می شود.

در بسیاری از مواقع گفته می شود که پناهجویان زیر سن و دختران جوان برای امرار معاش و گذراندن زندگی روزمره دست به تن فروشی، برده شدن توسط مافیا برای فروش مواد مخدر و انسان می زنند.

برخی از پناهجویان در جزیره خیوس یونان می‌ گویند در کنار مشکلات صحی و اجتماعی در این اردوگاه، از سرنوشت شان کاملا بی خبر هستند و در یک سردرگمی مطلق زندگی می کنند.

کمپ «موریا»، «واتی» و «کوه اولمپ» یونان نیز وضعیت بهتر از کمپ «خیوس» ندارند، پناهجویان در این کمپها در خیمه هایی زندگی میکنند که فاقد امکانات گرمایشی و رهایشی است و در عبارت بهتر می توان گفت که فاقد شرایط انسانی.

وضعیت در کمپهای اندونیزیا و استرالیا نیز بهتر از یونان نیست.

وضعیت اسف بار زمانی است که شماری از پناهجویان که نامشان را افشا نمی کنند، می گویند که برخی از جوانان زیر سن و دختران جوان برای ادامه زندگی به «تن فروشی»، فروش مواد مخدر، فروش دختران و پسران برای همجنس بازان و یا هم عضویت در گروه های مافیایی روی می آورند.

این پناهجویان می گویند که مردان و زنان سرمایه دار در یونان، اندونیزیا و استرالیا به کمپها آمده و برای خوشگذرانی شان شماری از پسران و دختران جوان را با خود به بیرون از کمپ برده و بعد از چند روز آنها را بر می گردانند.

به گفته این پناهجویان، شماری از پسران و دختران و در بخشی دیگر زنان برای تهیه مخارج خود و یا هم فراهم کردن امکانات زندگی دست به «تن فروشی» می زنند.

در عین حال گفته می شود که شمار دیگری از پناهجویان به دلیل مشکلات افسردگی از بابت مشخص نبودن سرنوشت شان به اعتیاد روی آورده و به دلیل بی سرنوشتی نمی توانند به کشورشان نیز بازگردند.

تجاوزهای جنسی، تن فروشی، عضویت در گروه های مافیایی در این کمپها از سوی نهادهای معتبر و حقوق بشری در اروپا نیز گزارش شده است.

کمیساریای عالی مهاجرین سازمان ملل (UNHCR) در سال گذشته گزارش داده بود که حدود ۱۸۰ زن طی سال ۲۰۱۷ از خشونت های جنسی و جنسیتی در یونان رنج برده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *