وضعیت فوق العاده در بلخ

بعد از تنشها به خاطر معرفی فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ که خلاف تعهدات با عطامحمد نور دانسته شده، امروز در این ولایت به ویژه شهر مزارشریف حالت فوق العاده و اضطراری برقرار است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس توافق سیاسی بین عطامحمد نور و ارگ ریاست جمهوری، در صورت کنار رفتن وی از کرسی ولایت بلخ، فرمانده پولیس و بخشی از ادارات از سوی افراد مورد اعتماد نور باید اداره می شد.

با این حال، دولت مرکزی و وزارت امور داخله در فرمانی، «عبدالرقیب مبارز» را به عنوان فرمانده جدید پولیس بلخ و به جای «محمد اکرم سامع» تعیین کرده و این اقدام، با واکنش عطا محمد نور، رئیس اجرائیه حزب جمعیت قرار گرفته است.

آقای نور، در اعلامیه گفته است که «به اطلاع شهروندان شهر مزارشریف رسانیده می ‌شود که امروز لطفا به سر وظایف شان حاضر نشوند».

وی از مالکین مارکیت ها و دکانها خواهش کرده است که برای حفظ امنیت خودشان و شهروندان، مارکیت ها و مغازه های شان را بسته نگهدارند.

به عقیده نور، ارگ توطیه‌ های تازه ‌ای را برای بر هم زدن آرامش و‌ امنیت مردم روی دست گرفته و از تفاهمی که اخیراً صورت گرفته، تخطی می کند و برنامه های شومی را در قبال مردم روی دست دارد.

رئیس اجرائیه حزب جمعیت تاکید کرده است «تا دفع معضل پیش آمده لطفا در خانه ‌های تان باقی بمانید».

وی گفته است فرمانده پولیس بلخ براساس یک توافق سیاسی گماشته شده است و به هیچ قیمتی اجازه برکناری او را نمی ‌دهیم.

به همین اساس گزارش ها از شهر مزارشریف حاکی از آن است که این شهر به یک شهر نظامی تبدیل شده و دوکانها و بازار مسدود است.

ترس و هراس نیز در بین مردم مزارشریف دیده می شود آنها از بیم آسیب دیدن، در منازلشان امنیت خود را گرفته اند.

شاهدان عینی می گویند که هواداران عطامحمد نور، در سرک ها و به صورت مسلح و نظامی گشت و گذار دارند و به مسوولان وزارت امور داخله نیز اجازه بیرون شدن از میدان هوایی این مزارشریف داده نشده است.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *