وضعیت بد بیجاشده‌گان جنگ بغلان مرکزی

در ادامه درگیری‌های سه‌روزه در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان، صدها خانواده بیجا شده‌اند و اکنون در وضعیت بدی به دور از خانه و کاشانه‌شان بسر می‌برند.

اسدالله شهباز، رئیس شورای ولایتی بغلان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، خانواده‌های بیجا شده که رقم‌شان بالاتر از یک‌هزار فامیل است، اکنون در وضعیت بدی بدون اندک‌ترین امکانات بسر می‌برند.

آقای شهباز می‌گوید، تا کنون این خانواده‌ها بنابر نبود آماده‌گی‌های قبلی، کمکی دریافت نکرده‌اند و حتی در شهر نیز آرامش ندارند.

رئیس شورای ولایتی بغلان گفت، خطوط نبرد نسبت به روز گذشته عقب کشیده شده و جنگجویان طالب تا حدود ۳ کیلومتر از مرکز شهر رانده شده‌اند.

این درگیری‌ها که دامنه آن تا منطقه حسین‌خیل شهر پلخمری ادامه یافت، باعث بیجا شدن شماری از خانواده‌های این منطقه نیز شده است.

در عین حال پولیس بغلان از وارد کردن تلفات سنگین به طالبان مسلح خبر می‌دهد.

جنرال اکرام‌الدین سریع، فرمانده پولیس بغلان می‌گوید، عملیات نظامیان افغان در ولسوالی بغلان و دیگر ساحات تحت تهدید، ادامه دارد.

فرمانده پولیس بغلان می‌گوید، در درگیری امروز (۲۹سرطان) در منطقه حسین‌خیل شهر پلخمری، ۱۳ جنگجوی طالب کشته شده و ۲۸ تن دیگرشان جراحت برداشته‌اند.

به گفته وی، نیروهای امنیتی این تلفات را در جریان بیرون راندن طالبان مسلح از پوسته علی‌خان در منطقه حسین‌خیل وارد کرده‌اند.

همچنان درگیری‌ها و تهدیدات موجود در شاهراه (پلخمری-بغلان مرکزی) در دو روز گذشته هر از گاهی باعث مسدود شدن این شاهراه گردیده است.

نیروهای امنیتی در شاهراه حضور دارند و به گفته مقامات در تلاش باز نگهداشتن این مسیر بروی ترافیک استند.

طالبان مسلح در تازه‌ترین مورد در صفحه توئیترشان گفته‌اند که در منطقه حسین‌خیل شهر پلخمری بیس (پوسته) علی‌خان را تصرف کرده و اسلحه زیادی را به غنیمت گرفته‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *