وضعیت امنیتی سرپل بسیار وخیم است

مسئولان امنیتی ولایت سرپل میگویند: وضعیت امنیتی این ولایت به شدت نارام است و آنان تاکنون بخاطر حفظ آرامش مردم صدای خودشان

مسئولان امنیتی ولایت سرپل میگویند: وضعیت امنیتی این ولایت به شدت نارام است و آنان تاکنون بخاطر حفظ آرامش مردم صدای خودشان را بلند نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نورحبیب گلبهاری قوماندان امنیه این ولایت میگوید: که آنان بارها از دولت مرکزی تقاضای کمک کرده اند؛ اما تاهنوز هیچ اقدامی عملی از جانب آنان در مورد این ولایت صورت نگرفته است.

به گفته مسئولان ، وضعیت امنیتی این ولایت به مراتب بدتر از بغلان و قندوز می باشد و صدها تن از مخالفان در مناطق دوردست و کوهستانی این ولایت گرد هم آمده و هر لحظه امکان تهاجم گسترده آنان بر مرکز و برخی از ولسوالی های این ولایت می رود، اما نیروهای امنیتی بدلیل کمبود اسلحه سنگین، نداشتن واسطه نقلیه کافی و عدم پشتیبانی هوایی قادر به مقابله با این گروه ها نیستند.

 پناه گرفتن مخالفان در مناطق کوهستانی و دشوارگذر این ولایت یکی از عوامل موفقیت آنان مخالفان است، آنان با استفاده از همین موقعیت همواره بر ضد نیروهای امنیتی بهره می برند.

آقای محمد نور رحمانی رییس شورای ولایتی سرپل نیز دولت مرکزی را به بی توجهی متهم نموده و از کمبود جنگ افزارهای سنگین و واسطه نقلیه نیروهای امنیتی شکایت داشت.

Author

About Author