وزیر مهاجرین افغانستان به پاکستان سفر کرده است

وزیر مهاجران و عوت کنندگان افغانستان، برای گفتگو در مورد پناهنده‌گان افغان به پاکستان سفر کرده است.

وزیر مهاجران و عودت کنندگان افغانستان، برای گفتگو در مورد پناهنده‌گان افغان به پاکستان سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هدف از سفر “سید حسین عالمی بلخی” وزیر مهاجران و عودت کنندگان کشور به پاکستان، تمدید مهلت اقامت مهاجران افغان در این کشور و رسیدگی به وضعیت آنان عنوان شده است.

پاکستان طی چندماه اخیر به گونۀ جدی سرگرم اخراج، بازداشت و اذیت شهروندان افغان در این کشور است و چنین اقدامی از سوی این کشور پس از حملۀ تحریک طالبان پاکستانی به یک مکتب در پشاور، که صدهاتن از دانش‌جویان در آن کشته و زخمی شدند آغاز یافت.

به گفته مقام‌های این وزارت، آقای عالمی بلخی از مقام‌های پاکسانی درخواست خواهد کرد که شهروندان افغان مقیم این کشور که جرایم جنایی مرتکب نشده و بازداشت شده‌اند، آزاد شوند.

قرار است آقای بلخی وزیر پناهنده‌گان و جانان موسازی، سفیر افغانستان در مورد مشکلات پناهنده‌گان افغان و دریافت راه حل برای این مشکلات با مقام‌های پاکستانی گفت‌گو کنند.

این در حالی‌ست که بر بنیاد آخرین گزارش‌ها، بیش از ۲۰هزار شهروند افغان تنها در ماه جنوری سال جاری به گونۀ اجباری از پاکستان اخراج شده‌اند.

در حال حاضر شمار زیادی از شهروندان افغان به بهانۀ نداشتن مدرک در بازداشت‌گاه‌های پاکستان به سر می‌برند و گفته می‌شود روند بازداشت هنوز ادامه دارد.

روند خروج، بازداشت و اذیت پناهنده‌گان افغان در پاکستان بیش‌تر در ایالت خیبر پشتون‌خواه و پس از آن ایالت بلوچستان این کشور تا کنون صورت گرفته‌است.

Author

About Author