وزیر دفاع کره شمالی اعدام شد

سازمان جاسوسی کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که «هیون یونگ چوی» وزیر دفاع کره شمالی به جرم خیانت به «کیم جونگ اون»

سازمان جاسوسی کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که «هیون یونگ چوی» وزیر دفاع کره شمالی به جرم خیانت به «کیم جونگ اون» رهبر این کشور اعدام شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبر اعدام وزیر دفاع کره شمالی ساعتی پیش از سوی خبرگزاری یونهاپ به نقل از دستگاه جاسوسی کره جنوبی منتشر شد و این خبرگزاری مدعی شده است که وزیر دفاع کره شمالی اواخر ماه اپریل گذشته اعدام شد.

این خبرگزاری در گزارش خود همچنین اعلام کرد که برای اعدام «هیون یونگ چوی» که در یک مکتب نظامی صورت گرفته، از تیربارهای ضدهوایی استفاده شده است.

این رسانه می افزاید که مدت ها بود وزیر دفاع کره شمالی در انظار ظاهر نمی شد و در برنامه های نظامی که باید به رهبری مشورت می داد، از او خبری نبود.

سازمان جاسوسی کره جنوبی گزارش محرمانه ای را در همین باره در اختیار نمایندگان مجلس این کشور قرار داده است.

«هیون یونگ چوی» از جون سال گذشته فرماندهی نیروهای مسلح کره شمالی را در اختیار داشت.

کره شمالی هنوز در باره انتشار این خبر واکنشی نشان نداده است.

کره جنوبی بر این باور است که اعدام وزیر دفاع کره شمالی بخشی از مبارزه گسترده آن کشور با کسانی است که مخالف رهبری کیم جونگ اون هستند.

گفتنی است که جرم وزیر دفاع بی احترامی به رهبر و نافرمانی وی بوده و در اخبار مطلبی در باره فعالیت ضد دولتی و حکومتی او منتشر نشده است.

دو سال پیش هم «جانگ سونگ تاک» شوهر عمه رهبر فعلی کره شمالی به جرم خیانت اعدام شد که بازتاب گسترده ای در جهان داشت.

عمه رهبر هم که شوهرش اعدام شده بود ماه می سال گذشته درگذشت که رسانه های کره جنوبی علت مرگ وی را مسمومیت تعمدی اعلام کرده بودند.

Author

About Author