وزیر دفاع: حمله هوایی ناتو در لوگربدون هماهنگی بود

بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی در جلسه شورای امنیت ملی کشور گفت که حملات هوایی نیروهای تانو بالای پوسته های پولیس ملی در ولایت لوگر بدون هماهنگی نیروهای امنیتی افغانستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه در آخرین اقدام نیروهای ناتو پوسته های پولیس محلی در وسلوالی چرخ ولایت لوگر را بامباران کرد که در نتیجه آن شماری از سربازان پولیس محلی کشته و زخمی شدند.

جلسه شورای امنیت ملی با ریاست حامدکرزی در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد و در آن وزرای دفاع ملی و امور داخله در مورد وضعیت امنیتی کشور، گزارشات خویش را ارائه کردند.

 وزیر امور داخله در مورد نتایج تحقیقات انجام یافته پیرامون دستگیری ۱۵ تن افراد که با اسناد جعلی اسلحه که از ولایت هرات به شکل غیر قانونی به بادغیس انتقال می دادند معلومات ارائه کرد.

وی خاطر نشان ساخت که افراد متذکره اعضای یک بخش از نیروهای ائتلاف بودند که درین زمینه تحقیقات هنوز هم ادامه دارد.

جلسه شورای امنیت ملی ضمن غیر قانونی خواندن انتقال اسلحه با اسناد جعلی توسط این افراد، بر تأمین همآهنگی برنامه مبارزه با ماین و مواد انفجاریه نیرو های ائتلاف با نهاد های مشابه حکومت افغانستان و همچنان انتقال مساعی متذکره در چارچوب برنامه انتقال به نهاد های مربوط افغانی تأکید کردند.

همچنین وزرای دفاع ملی و امور داخله گزارش مفصل خویش را در مورد حمله هوایی نیرو های ائتلاف بالای پوسته پولیس محلی در ولسوالی چرخ ولایت لوگر ارائه کردند.

وزیر دفاع ملی گفت که حمله هوایی بالای پوسته متذکره در نتیجه عملیات مشترک و یا بر اساس تقاضای افغانستان صورت نگرفته است.

وزیر دفاع ملی افزود که رهبری نیروهای ائتلاف از اشتباه خویش  معذرت خواسته، و عده سپرده اند که کمک مالی با خانواده شهدای این واقعه صورت خواهد گرفت.

همچنان شورای امنیت ملی براساس پیشنهاد واصله دولت ترکمنستان در مورد ایجاد نمایندگی سرحدی افغان در مرز مشترک کشور در سمت ولسوالی های قیصار و غورماچ به وزیر امور داخله دستورداد تا روی موضوع کار و بررسی جدی صورت گیرد.

 فیصله به عمل آمد تا نیرو های امنیتی به ویژه نیرو های سرحدی کشور در راستای تأمین امنیت در امتداد سرحد مشترک تدابیر همه جانبه امنیتی را به خاطر جلوگیری از نفوذ قاچاقبران و سایر افراد مخرب اتخاذ کنند.

 در ادامه جلسه وزیر امور داخله کشور در مورد نیازمندی مبنی بر ازدیاد بست های تشکیلاتی قوای سرحدی گزارش مربوط را ارائه نمود.

همچنین  شورای امنیت ملی وفات معاون اول رئیس جمهور را ضایعه بزرگ برای ملت افغانستان دانسته و از سهم وی در جهاد و مقاومت مردم افغانستان یاد آورد نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *