وزیر دفاع اسرائیل: هزینه جنگ با حزب الله بسیار سنگین است

1422542895وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد: بودجه دفاعی رژیم اسرائیل به تصاهال و سرویس های ویژه اجازه نمیدهد با تمام قوا دفاع و مقابله نمایند و با تهدیدات امنیتی مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رادیو “صدای اسرائیل” موشه (بوگی) یعلون وزیر دفاع رژیم اسرائیل در جلسه کمیسیون امور خارجی و دفاعی گفت: «نخست وزیر هم معتقد است اعتبار پیش بینی شده برای دفاع در سال ۲۰۱۶ ناکافی است». به گونه ای که وی خواستار تجدید نظر اعضای کمیسیون در بودجه پیشنهادی وزارت دارایی شده است.

گفتنی است بودجه تعیین شده از سوی وزارت دارایی برای سال ۲۰۱۶ که به تصویب رسیده است ، ۳۴۳،۳ میلیارد شیکل ( در صورت تصویب پیشنهادات کمسیون لوکر) به دفاع اختصاص می یابد. همچنین بودجه وزارت امنیت داخلی، ۱.۷ میلیارد افزایش خواهد داشت.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین گفته است: «ارتش ما ارتشی پر هزینه است که باید بودجه مورد نیازش تصویب شود. هزینه جنگ با حماس و حزب الله بسیار بالا و پر مخاطره میباشد.اگر ما منابع مالی کافی نداشته باشیم از مقاومت در برابر گروه هایی به مراتب کوچکتر از حماس عاجز خواهیم بود. ما امروز توان مدیریت بر درگیری با اعراب را در کرانه باختری و قدس نداریم و این بخاطر کمبود منابع مالی و مشکلات داخلی ارتش است».

Author

About Author