وزیر دفاع آلمان خواهان اعلام هرچه زودتر نتایج انتخابات شد

وزیر دفاع آلمان همزمان با سفر به کابل، خواهان اعلام هرچه زودتر نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد و بر مذاکره با طالبان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «آنه گرات کرامپ‌کارن اوئر» وزیر دفاع آلمان امروز (۱۲قوس) به کابل آمده و با رهبران حکومت دیدار کرد.

وی در نشست خبری همراه با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور بر اعلام هرچه زودتر نتایج انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

بانو آکاکا افزود که انتظار می رود اعلام نتایج مورد قبول تمام کاندیدان باشد.

در عین حال، وی تاکید کرد که کشورش متعهد است تا در بخش آموزش نیروهای‌ امنیتی و دفاعی افغانستان و همچنان جذب جوانان این کشور در دانشگاه‌ های آلمان همکاری نماید.

از سویی هم، رئیس جمهور غنی از همکاری‌ های دولت آلمان به افغانستان قدردانی کرده و گفت که این کشور در ۱۸ سال گذشته بیش از ۷ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است.

به گفته وی، آلمان در چهارچوب اتحادیه اروپا و ناتو، حامی افغانستان با ثبات در منطقه بوده و همراه با بانو آکاکا در مورد همکاری منطقه‌ ای برای تامین صلح، محیط زیست، نقش زنان و جوانان در ساختار حکومت و همچنان رشد اقتصاد افغانستان صحبت کرده است.

از سویی هم، وزیر دفاع آلمان با اشاره به گفتگوهای صلح اظهار داشت که قربانی اصلی خشونت و تروریزم مردم افغانستان است و باید برآیند انتخابات ریاست جمهوری یک حکومت قوی باشد تا مذاکرات صلح را با طالبان آغاز کند.

کشور آلمان در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ سرباز را به عنوان بخشی از ماموریت حمایت قاطع در افغانستان مستقر کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *