وزیر داخله و اقتصاد ترکیه استعفا دادند

وزیر امور داخله و اقتصاد کشور ترکیه امروز (چهارشنبه) در ارتباط با یک رسوایی سطح بالای فساد مالی در این کشور، استعفا دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پسران ظفر چاغلایان، وزیر اقتصاد و معمر گولر، وزیر کشور ترکیه در بین ۲۴ نفری هستند که هفته گذشته به اتهام اختلاس در پرونده ای که بانک دولتی هالک بانک نیز در آن دخالت دارد، بازداشت شدند.

روز یکشنبه، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به رقبای خود هشدار داد که اگر بخواهند از رسوایی اختلاس برای تضعیف دولت او استفاده کنند، به دنبال آنها خواهد رفت و به گفته او، دست آنها را خواهد شکست.

همزمان با این اظهارات، معترضان خشمگین در میدان کادیکوی شهر استانبول جمع شدند و خواستار استعفای حزب اسلامگرای عدالت و توسعه آقای اردوغان شدند.

نخست وزیر ترکیه به اقدام تحقیقات مربوط به اتهام فساد دولتی با ایجاد تغییرات در پولیس واکنش نشان داده است، او برخی از مسوولان پلیس را به دلیل همکاری بدون اجازه با بازرسان تغییر داده است.

طرح های شهرسازی مورد حمایت اردوغان که خود شهردار سابق استانبول بوده است، یکی از دلایل اعتراضات بزرگ ضد دولتی علیه او در ماه ژوئن بود. آن اعتراضات با سرکوب پلیس همراه بود. معترضان مخالف نابود کردن یک پارک در استانبول بودند.

دست کم ۶ نفر در اعتراضات سه هفته ای علیه دولت اردوغان در آن زمان کشته و ۸۰۰۰ هزار نفر مجروح شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *