وزیر خارجه چین، شرایط نشست چهارجانبه دیگر را فراهم می‌کند

وزیر امور خارجه چین به کابل آمده است تا یک بار دیگر طرح نشست چهارجانبه برای صلح افغانستان را مطرح کرده و شرایط میزبانی کشورش را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «وانگ‌یی» وزیر امور خارجه چین؛ امروز (۳سرطان) وارد کابل شده و قرار است تا با مقام‌های عالی‌رتبه کشور دیدار و گفتگو کند.

منابع به خاورمیانه گفته‌اند که هدف عمده سفر وزیر امور خارجه چین، مطرح کردن دوباره گفتگوهای صلح افغانستان و راه‌اندازی نشست چهارجانبه در بجینگ است.

به گفته این منابع، آقای «وانگ‌یی» در این سفر با رئیس‌جمهور غنی، رئیس اجرائیه، مشاور امنیت ملی و سرپرست وزارت امور خارجه دیدار خواهد کرد.

در این دیدارها، در مورد میزبانی چین از نشست چهار جانبه و میانجی‌گیری میان پاکستان و افغانستان با رهبران حکومت گفتگو خواهد شد.

در عین حال، سرتاج عزیز مشاور خارجی نخست‌وزیر پاکستان در حساب توئیتر خود گفته است که وزیر امور خارجه چین در مورد بهبود روابط کابل و اسلام‌آباد نیز با رهبران افغانستان گفتگو می‌کند.

گفتنی است که تا حال چندین بار گفتگوهای صلح افغانستان به صورت سه و یا چهارجانبه با حضور کشورهای منطقه به ویژه چین و پاکستان برگزار شده که هیچ‌کدام از آنها به نتیجه دلخواه نرسیده و به دلیل عدم صداقت کشورهای شرکت کننده به ویژه پاکستان، بی‌نتیجه پایان یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *