وزیر خارجه عربستان: اگر تهران آماده باشد اولین سفر من به تهران خواهد بود

وزیر امورخارجه عربستان سعودی در اولین جلسه کاری خود با معاونانش گفت: آماده ام به تهران بروم و درباره مسائل مختلف از جمله یمن با

وزیر امورخارجه عربستان سعودی در اولین جلسه کاری خود با معاونانش گفت: آماده ام به تهران بروم و درباره مسائل مختلف از جمله یمن با تهران گفتگو کنم .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عادل الجبیر وزیر امورخارجه عربستان سعودی که در اولین نشست کاری خود در وزارت خارجه عربستان سخن می گفت به نقش ایران در خاورمیانه اشاره کرد و گفت عربستان به این جمع بندی رسیده است که راهی جز مذاکره مستقیم با ایران و حل و فصل اختلافات چند ساله با این کشور ندارد و به صلاح عربستان نیست وارد مخاصمه جدید با ایران شود .

بر اساس نظر وی درگیری های عراق ، جنگ سوریه ، بحران دولت در لبنان ، مشکلات گروه های فلسطینی در غزه ، اختلاف بین کابینه افغانستان ، بحران بحرین و شیعیان عربستان ، مشکلات طالبان در پاکستان و مساله یمن فقط به دست ایران و تعامل و همکاری با تهران برطرف می شود .

وزیر خارجه عربستان گفت : امروز امریکا و غرب هم به این نتیجه رسیده اند که مانند چین و روسیه باید با تهران همکاری و تعامل داشته باشند و گفتگوهای صورت گرفته هسته ای نشان از عزم امریکا و غرب برای صلح با ایران است و ما اعراب نباید از این امور دور بمانیم و ادامه مخاصمه به نفع ما نیست چرا که ایران در داخل خود مشکلی ندارد و در مرزهایش هم ثبات و امنیت برقرار است.

وی البته اظهار داشت که ما ابدا نمی توانیم با شیعیان و طرفداران انقلاب ایران کنار بیاییم و همکاری نماییم ولی برای حفظ شرایط فعلی عربستان و جلوگیری از فروپاشی آن چاره ای جز این کار نیست و توصیه امریکا و غرب هم به ما برقراری مجدد رابطه با تهران است.

Author

About Author