وزیر خارجه امریکا از ایران خواست با داعش مقابله کند

جان کری وزیر امورخارجه امریکا در نشست شورای امنیت سازمان‌ملل، از جمهوری اسلامی ایران خواست که با « گروه داعش» مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قبلا وزیر خارجه امریکا گفته بود که مخالف شرکت ایران در نشست ضد «داعش» در پاریس هستیم اما او در نشست شورای امنیت سازمان‌ملل صریجا از ایران خواست که با گروه داعش مبارزه کند.

این نشست شورای امنیت سازمان ملل به‌منظور بررسی وضعیت عراق و اقدامات علیه «داعش» برگزار شده بود.

در این نشست «محمدجواد ظریف» وزیرخارجه ایران نیز دعوت بود اما «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه به‌جای او در شورای امنیت حضور یافت.

جان کری وزیر امورخارجه امریکا؛ در آغاز سخنان خود با تصور اینکه «محمدجواد ظریف» در این نشست حضور دارد، گفت: همه کشورها از جمله ایران، که وزیرخارجه‌اش امروز اینجاست، نقشی در مبارزه با این گروه بازی می‌کنند.

کری در ادامه سخنانش خطاب به حاضران گفت که «در مقابله با «داعش» تنها یک گزینه داریم و مبارزه با آن با ائتلافی بین‌المللی که این مبارزه چه در عراق و چه در سوریه یا در هر جای دیگر باشد، باید انجام شود.

آقای کری تاکید کرد: از همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که به ایفای نقش در مقابله با «داعش» بپردازند.

این در حالیست که در نشست پاریس برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی مخالف حضور ایران در ائتلاف بین المللی مبارزه علیه داعش بودند.

عباس عراقچی معاون وزیرخارجه ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با تروریسم مقابله کرده چنانچه «بغداد»، «اربیل» و «آمرلی» را ایران از دست «داعش» نجات داده است و کمک‌های مان پیش از رسیدن هر کمک دیگری در آنجا رسیده اند.

وی، علت نیامدن ظریف به این نشست را مشغله کاری عنوان کرد و گفت: دولت ایران برای کمک به دولت عراق و دیگر دولت‌های تهدید‌شده توسط «داعش» آماده است.

از سوی هم محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگو با «نشنال اینترست» گفته بود که «داعش با کمک امریکا و متحدانش در منطقه تبدیل به هیولا شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *