وزیر خارجه: افغانستان خواهان اتحاد کشورهای اسلامی است

ربانی 23صلاح الدین ربانی، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان در نشست فوق‏العاده شورای وزرای خارجه سازمان همکاری های اسلامی در شهر جده کشور عربستان سعودی اشتراک کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نشست روز پنجشنبه (۱ دلو) برگزار شد و وزیر امورخارجه کشورمان در باره مشکلات فعلی  کشور های اسلامی سخنرانی کرد.

آقای ربانی گفت: دولت افغانستان خواهان اتحاد عمیق‏تر و بیشتر میان کشورهای اسلامی غرض حمایت و حفاظت از منافع جهان اسلام با روحیه ترویج صلح و رفاه بین المللی از طریق تقویت داعیه و اراده جمعی همه ما میباشد.”

وزیر امور خارجه در ادامه سخنرانی خود خواهان حل مسالمت آمیز تنش های اخیر میان کشور عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران شد.

وی افزود: گفت وگوهای مسالمت‏آمیز و تعاملات دیپلوماتیک، زیربنای تلاش‏های ما‏‏ را منحیث کشورهای عضو جهت حل چالش‏های منطقه‏ یی تشکیل میدهد و دولت افغانستان باور دارد که نه این دوکشور اسلامی و نه منطقه و جهان درکل از وضعیت موجود نفع خواهند برد.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که ما قبلاً از هردوکشور برادر تقاضا کرده ایم تا هرگونه منازعات دوجانبه را از طریق گفت وگوها حل و فصل نموده و از تشدید تنش‏های بیشتر جلوگیری نمایند.

آقای ربانی در ادامه  نقش سازمان همکاری های اسلامی برای حل و فصل مسالمت آمیز  تنش ها میان کشور های اسلامی را موثر و کارا دانست و از این سازمان خواست تا برای حل مشکلات بمیان آمده میان  عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران نقش میانجی را ایفا نموده و برای پیدا نمودن راه حل های مناسب به هدف پایان دادن به این تنش ها تلاش همه  جانبه نماید.

Author

About Author