وزیر خارجه افغانستان با همتای ترکمنستانی خود در کابل دیدار کرد

خارجه 22صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، ظهر روز سه شنبه ( ۶ اسد) با رشید مردوف معاون صدر اعظم و وزیر امور خارجه ترکمنستان، در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر امور خارجه ترکمنستان در راس یک هیات وارد کابل شده و در این سفر با مقامات بلند پایه دولت افغانستان دیدار و گفتگو های داشه است.

آقای ربانی در این دیدار اظهار داشت: “چنانچه قبلاً توافق نموده بودیم که به هدف بحث روی موضوعات مربوط به روابط دوستانه و همکاری های دو جانبه میان کشور های مان و همچنان توافقات سران دو کشور در عشق آباد، در همین فرصت زمانی نشستی داشته باشیم، خوشحالم که امروز از این نشست در کابل میزبانی می نمایم.”

وزیر امور خارجه کشورمان، در ادامه اظهارات ش، ترکمنستان را کشور دوست و برادر عنوان کرده،  ضمن اینکه روابط دوستانه  و همکاری های ارزنده در ساحات مختلف میان افغانستان و ترکمنستان را عالی توصیف نمود، بر اهمیت گسترش بیشتر این روابط و همکاری ها تأکید نمود.

همچنین رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان، گفت: بدون شک دیدار های مکرر و تماس های دوامدار وزرای خارجه ترکمنستان و افغانستان، به هدف بحث های سازنده و پیگیری موضوعات مهم دو جانبه، در تقویت روابط و همکاری ها میان دو کشور نقش مهمی را ایفاء می کند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان هدف عمده دیگر سفرش به کابل را اتخاذ تدابیر و آمادگی ها برای سفر رسمی قریب الوقوع قربان قلی بیردی محمدوف رئیس جمهور آن کشور به افغانستان، تعیین محور های اساسی گفتگوهای سران دو کشور و  بحث روی نهایی سازی موافقت نامه هایی عنوان کرد که قرار است در جریان سفر محمدوف میان دو کشور به امضا برسد.

در این ملاقات، طرفین در رابطه به همکاری های افغانستان و ترکمنستان در سطوح دو جانبه و چند جانبه نیز بحث و گفتگو نمودند.

Author

About Author