وزیر خارجه افغانستان با هئیت پارلمانی آلمان در کابل دیدار کرد

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، با هیئتی از اعضای پارلمانی آلمان در کابل دیدار کرد.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، با هیئتی از اعضای پارلمانی آلمان در کابل دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک هئیتی از اعضای پارلمان آلمان روز یکشنبه (۲۳ حمل) وارد کابل شده و قرار است این هیات دیدار و گفت وگو های با مقامات ارشد افغانستان داشته باشد.
سفر این هیات پارلمانی به ریاست “نیلز آنن” از اعضای برجسته پارلمان آلمان در کابل صورت گرفته و او در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در باره روابط دوستانه دو کشور افغانستان و آلمان صحبت کرد.
وی گفت: روابط دوستانه میان دو کشور نزدیک به یکصد سال است که ادامه دارد.
او مشارکت و همکاری های سیزده سال اخیر میان آلمان و افغانستان را نشانه مناسبات عمیق دوستانه میان مردم و دولت های دو کشوردانسته افزود: “ما اعضای پارلمان جمهوری فدرال آلمان، در شرایطی که برای هر دو کشور اهمیت خاص دارد، به افغانستان آمده ایم تا با مقامات حکومت و اعضای شورای ملی این کشور دیدار و ملاقات نموده، پیام تعهد و علاقمندی دولت و مردم خویش را بر ادامه همکاری با افغانستان مجدداً ابراز نماییم.
با این حال وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بدون شک، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری فدرال آلمان، از دیر زمان بدینسو، دو کشور دوست و همکاران خوب بوده اند، به ویژه همکاری های ارزنده آلمان به افغانستان طی بیشتر از یک دهه اخیر، در ساحات مختلف پیوندها میان دو کشور  را مستحکم تر ساخته است.
وزیر امور خارجه در ادامه افزود: “جمهوری اسلامی افغانستان همکاری های ارزنده جمهوری فدرال آلمان در عرصه های امنیتی، بازسازی و ساحات دیگر را به دیده قدر نگرسته به دوستی و مشارکت خویش به آن کشور ارزش  فراوان قایل است.”
در این ملاقات طرفین روی اوضاع کشور، تلاشهای افغانستان برای صلح و آشتی و مسائل مربوط به منطقه و جهان بحث و تبادل نظر نمودند.

Author

About Author