وزیر امور خارجه با سفیر چین مقیم کابل دیدار کرد

ملاقات وزیر امور خارجه با سفیر جمهوری خلق چین مقیم کابل (1)صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با یاو جینگ سفیر جمهوری خلق چین مقیم کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سفیر جمهوری خلق چین مقیم کابل از آمادگی آن کشور برای سفر رسمی آینده رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان به بیجنگ خبر داد.

وی ابراز امیدواری نمود که مسوده موافقتنامه همکاری دو کشور در پروژه راه ابریشم از جانب افغانستان به زودی نهایی و با جانب چین شریک ساخته شود تا از جانب آن کشور نیز نهایی گردد و در جریان این سفر رسمی به امضاء رسد.

همچنین سفیر جمهوری خلق چین مقیم کابل دعوتنامه نشست وزرای امور خارجه کنفرانس سیکا را که در اواخر ماه اپریل سال روان میلادی در بیجنگ برگزار می گردد، به وزیر امور خارجه کشورمان تقدیم نموده و از وی خواست که در این نشست اشتراک کند.

با این حال وزیر امور خارجه کشورمان اطمینان داد که کار روی مسوده موافقتنامه همکاری دو کشور در پروژه راه ابریشم با وزارت های سکتوری مربوطه جریان دارد و مسوده متذکره به زودی نهایی و با جانب چین شریک ساخته خواهد شد.

وزیر امور خارجه همچنان اطمینان داد که هیئت جمهوری اسلامی افغانستان در نشست وزرای امور خارجه کنفرانس سیکا به سطح عالی رتبه اشتراک خواهد کرد.

Author

About Author