وزیر امور خارجه با سفیر ایران در کابل دیدار کرد

IMG_7663صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان با “محمد رضا  بهرامی”  سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دیدار بعد از ظهر امروز چهارشنبه (۲۳ جدی) در مقر وزارت امور خارجه کشورمان انجام شد.

محمد رضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل راجع به موضع و دیدگاه کشورش در قبال رویدادهای اخیر در روابط آن کشور با کشور شاهی عربستان سعودی به وزیر امور خارجه معلومات داد.

وی در ادامه گفت که با در نظرداشت یادداشت های تفاهم میان دو کشور، زمان دیدارهای متقابل و نوبتی وزرا و معینان وزارت های امور خارجه از کشورهای همدیگر فرا رسیده است که در حاشیه این دیدارها میتوان نشست های کمیسیون های مشترک دو کشور را نیز برگزار کرد.

 آقای بهرامی در ادامه، از مشکل زمین جنرال کنسولگری آن کشور در ولایت هرات یادآور شده، اظهار داشت که جانب آن کشور آماده گفتگو با مسئولین ذیربط جمهوری اسلامی افغانستان در این رابطه می باشد.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی افغانستان طرفدر تنش میان کشور های اسلامی نبوده و خواهان حل مشکلات به میان آمده در روابط جمهوری اسلامی ایران و کشور عربستان سعودی می باشد.

آقای ربانی در ادامه افزود که مقام های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در آینده نزدیک به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهند کرد و از سفر مقام های وزارت امور خارجه آن کشور به کابل آماده استقبال خواهند بود.

وزیر امور خارجه در ادامه، راجع به حل مشکل زمین جنرال کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات گفت که به شعبات مربوطه در وزارت امور خارجه و نمایندگی این وزارت در هرات وظیفه خواهد سپرد تا در گفتگو با همکاران ایرانی برای حل مشکل یاد شده تلاش نمایند.

Author

About Author