وزیردفاع بریتانیا با رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی دیدار کرد

13346422_10154191660869717_9008276604930694578_nمایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا در دیدار با “دکتر عبدالله عبدالله” رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در کابل از پیشرفت‌ ها و اصلاحات به دست آمده در افغانستان یاد آورى صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی افزود که اصلاحات و تعهد به اصلاحات افغانستان را در کنفرانس‌های بین المللی پیشرو در وارسا و بروکسل کمک خواهد کرد.

آقای فالون یکباردیگر تعهد کشورش را برای همکاری با افغانستان در عرصه‌های اقتصادى، امنیتی و مبارزه با تروریزم ابراز داشته و تروریزم را به عنوان تهدیدفرامرزى که امنیت تمام جهان را به خطرانداخته است نامید.

وی وعده سپرد که حکومت بریتانیا از افغانستان در مبارزه با تروریزم حمایت می‌کند.

وزیردفاع بریتانیا در ادامه صحبت‌های خویش علاوه کرد که امنیت در افغانستان به معنای امنیت در منطقه، اروپا و بریتانیا بوده و بنابراین استقرار صلح و ثبات در افغانستان برای کشورش اهمیت دارد.

همچنین رئیس اجرایی در ادامه ملاقات از همکاری‌های سخاوتمندانه بریتانیا به افغانستان قبل و بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی سپاسگزاری نموده و ابراز امیدواری کرد که روابط میان دو کشور بیشتر از بیش استحکام و گسترش یابد.

در این نشست همچنان اصلاحات انتخاباتی، مبارزه با فساد، حکومت‌دارى خوب، کنفرانس وارسا، همکاری بیشتر در عرصه نظامی‌، روابط افغانستان با پاکستان، ایران و کشورهای منطقه و مذاکرات صلح مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

Author

About Author