وزیرخارجه برای همدردی به دیدار سفیر فرانسه در کابل رفت

خارجه 12صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، در پی حملات دهشت افگنانه شام دیروز در شهر پاریس فرانسه، به دیدار سفیر آن کشور مقیم کابل رفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به سفارت فرانسه رفت و با سفیر و اعضای آن سفارت، در پیوند با حملات دهشت افگنانه شامروز جمعه در شهر پاریس آن کشور، ابراز همدردی نمود.

وزیر امور خارجه گفت: “افغانستان، به عنوان کشوری که خود آسیب فراوانی از تروریزم دیده است، درد و اندوه دولت و مردم کشور دوست جمهوری فرانسه را در این لحظات دشوار احساس می کند.”

وزیر امور خارجه، در ادامه صحبت هایش، افزود: “دولت و مردم جمهوری اسلامی افغانستان، با قدردانی از همکاری های ارزنده و فداکاری های بی دریغ کشور دوست جمهوری فرانسه در مبارزه با تروریزم و تأمین امنیت و ثبات در افغانستان؛ در این لحظات دشوار خود را در کنار دولت و مردم این کشور دوست می دانند.”

وزیر امور خارجه به دولت کشور دوست جمهوری فرانسه و خانواده قربانیان این رویدادهای غم انگیز ابراز تسلیت و همدردی نموده و به زخمی شده ها صحت و سلامت عاجل آرزو نمود.

گفتنی است در پی حمله هشت مهاجم انتحاری در یک هوتل و زمین ورزشی در پاریس فرانسه دست کم ۱۵۰ شهروند فرانسه کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و گفته است که نوبت امریکا و انگلیس هم می رسد.

Author

About Author