وزیرخارجه افغانستان با قائم مقام وزارت خارجه ایران دیدار کرد

صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان پیش از چاشت امروز در اقامتگاهش در بروکسل بلجیم با «محمد رضا سرمدی» قائم مقام وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیتانه، در این دیدار، صلاح الدین ربانی از همکاری های همیشگی جمهوری اسلامی ایران با دولت و مردم افغانستان در سال های جهاد و مقاومت و کمک های این کشور در یک و نیم دهه اخیر، سپاسگزاری کرد.

وی گفت: “افغانستان در کنفرانس بروکسل تنها دنبال جلب یک جانبه همکاری های مالی جامعه جهانی نیست، بلکه دنبال کسب حمایت جهانی از برنامه های توسعه ای نیز می باشد که افغانستان را در سال های آینده به خودکفایی اقتصادی برساند.”

وزیر امورخارجه، نقش کشور های منطقه و سرمایه گذاری این کشورها در افغانستان را با اهمیت خوانده و تأکید کرد که به همین دلیل، یکی از نشست های جانبی کنفرانس بروکسل، در مورد همکاری های اقتصادی منطقه ای اختصاص یافته است.

همچنین در این دیدار، «سرمدی» با عمیق و تاریخی توصیف کردن روابط میان افغانستان و ایران، اظهار داشت که توسعه افغانستان به ویژه غرب این کشور برای جمهروی اسلامی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و احداث خط آهن خواف-هرات و همچنان راه ترانزیتی چابهار در همین راستای تقویت همکاری های اقتصادی میان دو کشور بوده است.

در این دیدار، دو طرف در مورد بخش های مختلف بسته همکاری های دوجانبه میان دو کشور از جمله موضوعات سیاسی و امنیتی صحبت کرده و ابراز امیدواری کردند که کار عملی روی بسته همکاری های دوجانبه میان دو کشور، تسریع یابد.

Author

About Author

1 thought on “وزیرخارجه افغانستان با قائم مقام وزارت خارجه ایران دیدار کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *