وزیرخارجه افغانستان، گزارش دیدبان حقوق بشر را رد کرد

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر مبنی بر متهم ساختن چندین فرد سرشناس کشور را مغرضانه و به دور از واقعیت خوانده و آن را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اخیرا سازمان دیدبان حقوق بشر گزارشی را نشر کرده که گویا هشت تن از رهبران و فرماندهان جهادی در افغانستان از ناقضین اصلی حقوق بشر هستند.

آقای ربانی گفت که محتوای این گزارش چکیده فکری افراد خاص برای برهم زدن افکار عامه در جامعه افغانستان است.

پیش از این ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی و عطامحمد نور والی بلخ نیز در باره نشر گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر واکنش نشان داده و آن را کاملا مغرضانه و به دور از واقعیت خوانده اند.

وزیر امورخارجع می گوید که برخی از گزارش های که اخیرا در مورد افغانستان و شخصیت های کشور از جمله استاد عطا محمد نور نشر شده است، متاسفانه بعضی از افراد معلوم الحال با نفوذ در این سازمان های بین المللی دنبال اهداف و اغراض شخصی شان هستند.

آقای ربانی افزود: این گونه گزارش ها اعتبار این موسسه ها و همچنان اعتماد مردم افغانستان نسبت به آنها را آسیب می رساند. در این گزارش آمده است که افراد متهم هنوز هم با پشتوانه حکومتی بر اریکه قدرت تکیه دارند.

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارش تازه خود آورده است که عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ، اسدالله خالد رییس سابق امنیت ملی، عبدالحکیم شجاعى قوماندان محلی در ولایت ارزگان، عزیز الله فرمانده پولیس محلی ولایت پکتیکا، جنرال نجیب الله رییس پیشین امنیت ملی ولایت تخار، خیر محمد تیمور فرمانده سابق امنیه تخار، میر علم فرمانده سابق حزب جمعیت در ولایت قندوز و جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس قندهار را به نقض حقوق بشرمتهم کرده است.

Author

About Author