وزرای خارجه افغانستان و اندونیزیا در کابل با هم دیدار کردند

امروز ۲ شنبه (۱۵عقرب) صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با خانم رتنو مرسودی وزیر امور خارجه جمهوری اندونیزیا دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه در خبرنامه وزارت امور خارجه آمده است که « وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن صحبت در باره مناسبات حسنه میان دو کشور، تاریخچه این مناسبات را حاکی از روابط دوستانه همیشگی و همکاریهای مفید دوجانبه خوانده و بر عزم راسخ دولت افغانستان برای تحکیم و تعمیق آن تأکید ورزید.»

در ادامه صلاح الدین ربانی در باره تلاشهای صلح دولت افغانستان نیز صحبت کرده و با تشکر از ابراز آمادگی اندونیزیا برای همکاری در روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان، اظهار داشت که اندونیزیا با تجربه خوبی که در زمینه صلح و جایگاه مهمی که به عنوان کشور دارای بیشترین نفوس مسلمان در جهان اسلام دارد، میتواند نقش مؤثری را در حمایت از این روند ایفاء کند.

این در حالیست که وزیر امور خارجه اندونیزیا از ادامه همکاریهای آن کشور در زمینه ارتقای ظرفیتهای پولیس ملی و دیپلوماتهای افغانستان، اعطای بورسیههای تحصیلی، توانمندسازی زنان و حمایت همهجانبه از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان اطمینان داده و زمینه را برای گسترش هرچه بیشتر روابط دوستانه و همکاریهای دوجانبه در عرصههای سیاسی، اقتصادی، تجارتی، فرهنگی و روابط مردم با مردم مساعد خواند.

در اخیر دو طرف در باره نشست های مشورت های سیاسی میان وزارت های امور خارجه دو کشور و عملی سازی موافقتنامه هایی که در جریان سفر جلالتمآب رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به جاکارتا امضاء گردیده بود، صحبت کردند.

در پایان این ملاقات، وزرای امور خارجه هر دو کشور موافقتنامه کمک بلاعوض برای اعمار کلینیک صحی در مرکز اسلامی اندونیزیا را امضاء کرده

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *