وزارت کار، فعالیت دو شرکت فریبکار را متوقف ساخت

160113174221_nasreen_oryakhail_640x360_bbc_nocreditمسوولان وزارت کار و امور اجتماعی میگویند فعالیت دو شرکت فریبکار که از جوانان هزاران دالر پول اخذ نموده بودند متوقف گردیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی گفته است که این شرکت ها به بهانه فرستادن کارگر به خارج از کشور، از متقاضیان افغان صدها هزار دالر پول دریافت کرده اند.

خانم اوریا خیل بیان داشت: تاکنون ۵۱ شرکت به منظور زمینه سازی و فرستادن کارگر به خارج، از این وزارت جواز فعالیت دریافت کرده‌اند؛ اما کار آنها زمانی آغاز خواهد شد که قراردادها بین دولت ها امضا شود.

در همین حال؛ علی افتحاری سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی نیز گفت که دو شرکت متهم به بهانه فرستادن کارگر به هفت کشور اروپایی تا پنج هزار دالر نیز از متقاضیان پول گرفته اند.

به گفته وی؛ افرادی نیز به شکل انفرادی دست به این اقدام زده بودند که بین پنجصد تا یک هزار دالر از متقاضیان پول جمع می‌کردند.

آقای افتخاری، شمار افراد دخیل در این فریبکاری را بیش از ده ها نفر خواند و افزود که تمام این افراد به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده اند.

وزارت کار و امور اجتماعی مشخص نموده که این شرکت های فریبکار از چه مدتی بدین سو فعالیت داشته و تاکنون چه تعداد جوان افغان فریب این شرکت ها را خورده و این شرکت ها در مجموع چقدر پول را از مردم افغانستا بالا کشیده است.

Author

About Author