وزارت معارف ۱۱ هزار معلم جدید استخدام می کند

 وزارت معارف در تازه مورد با برگزاری آزمون سراسری برای سال جدید تعلیمی ۱۳۹۳، یازده هزار معلم را جدیدا به وظیفه آموزگاری استخدام میکند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فاروق وردک وزیر معارف افغانستان از شفافیت در کانکور سراسر معلمان جدید الشمول اطمینان داده گفت که پرسش ها توسط ۱۰۴تیم مرکزی مهر وپاکت شده ودر صندوق های مصئون قفل شده اند وهمزمان در ۳۲ ولایت، با آغاز امتحان سراسری باز و درخدمت شاملان کانکور معلمی قرار داده میشوند.

وی گفت که امتحان جذب معلم در ولایات دایکندی و نورستان به علت برفباری های شدید به فرصت بعدی به تعویق افتاده است.

به گفته وردک درعین زمان کمیته شکایات وظیفه دارد به تمام شکایات اشتراک کننده ها رسیدگی لازم را نماید.

آقای وردک افزود« وزارت معارف برای بهبود کیفیت تعلیم تلاش های وسیعی را روی دست گرفته است وهم اکنون ۷۷ هزار دانشجوی رشته های معلمی مصروف تحصیل هستند.»

به قول مسولان از مجموع ۲۱۰ هزار معلم ۱۸۳ هزار معلم شامل قانون رتب ومعاش شده اند که معاش شان از ۴۲% به ۹۴% افزایش یافته است.

آقای وردک مدعی شد که تا سال ۲۰۱۵ هیج طفل دارای شرایط افغان از مکتب بیرون نخواهند ماند و درسال جدید تعلیمی در حدود ۱.۵ میلیون طفل جدیدا شامل مکتب خواهند شد که به این ترتیب درسال ۱۳۹۳ تعداد دانش آموزان در افغانستان به ۱۲ میلیون تن خواهند رسید.

آقای احمد مشاهد رییس کمیسیون اصلاحات اداری وخدمات ملکی افغانستان هدف از برگزاری کانکور سراسری معلمان را توفیض صلاحیت به اهل مسلک وبهبود کیفیت معارف کشور خواند.

در همین حال آقای سعید منصور رییس معارف شهرکابل انتقاد کرد که معارف شهرکابل به ۲۴۰۰ بست معلمی جدید نیاز دارد درحالیکه وزرت معارف صرف ۸۷ بست را منظور کرده است.

اما وزیر معارف میگوید که با توافقی که با ریاست جمهوری حاصل شده است هر ولایت میتواند دو برابر رقم بست های منظور شده اش استخدام کنند.

سید امین بهراد، خبرگزاری خاورمیانه، کابل

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *