وزارت دفاع مسوول وضعیت فعلی جاغوری است

طالبان مسلح حملات تهاجمی سخت را علیه مواضع نیروهای کماندوی اردوی ملی در ولسوالی جاغوری راه اندازی کرده اند و در حال حاضر در نقاط مختلف این ولسوالی جنگ شدید جریان دارد.

خالقداد اکبری، عضو شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری خاورمیانه گفت: «شب گذشته دشمن حملات شدید را بالای مواضع نیروهای نظامی انجام داده و هم اکنون در نقاط مختلف ولسوالی جاغوری جنگ جریان دارد.»

به گفته وی، شب گذشته به تعداد ۳ تن از نیروهای خیزش مردمی و ۳ تن از نیروهای کماندوی اردوی ملی در نبرد با طالبان مسلح زخمی شده اند که در شفاخانه مرکزی ولسوالی جاغوری تحت تداوی می باشند.

او مقامات امنیتی را به بی توجهی در برابر وضعیت فعلی جاغوری متهم کرد و گفت هر آن چیزی که در ولسوالی جاغوری اتفاق افتاده و یا اتفاق می افتد؛ مسوول اش وزارت دفاع ملی است نه طالبان مسلح.

اکبری اظهار داشت: «طالبان دشمن این کشور هستند؛ اما اینکه وزارت دفاع ملی در تقویت کماندو بی توجهی می کند، مسوولیت به آنها بر میگردد.»

در عین حال، منابع امنیتی می گویند که در نتیجه حمله و انداخت سلاح ثقیله و خفیفه از سوی طالبان مسلح بالای پرسونل کماندوی اردوی ملی درقریه «حود قل» ولسوالی جاغوری، یک سرباز کماندو جان باخته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده است.

طالبان مسلح نیز گفته اند که در حمله بالای نیروهای کماندو در ولسوالی جاغوری، ۵ پوسته را تصرف کرده و شماری از نیروهای کماندو کشته و زخمی شدند.

ولسوالی های جاغوری و مالستان ولایت غزنی بعد از ولسوالی ارزگان خاص در ولایت ارزگان، از چند روز به این سو شاهد حمله شدید طالبان مسلح بوده که در این بین، شمار زیادی از باشنده گان از منازلشان بیجا شده و به کوه ها پناه برده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *