وزارت داخله: در مورد آمرین حوزه ۳ و حوزه ۶ به زودی تصمیم گرفته خواهد شد

ناامنی، مراکز فساد اخلاقی، دزدی، چپاول، قتل، ترور و دها کار دیگر غیر قانونی دیگر در ساحه حوزه سوم و حوزه ششم در این اواخر رخ داده است و مسئولین این حوزه ها اکثراً خاموشی اختیار کرده اند.

در هفته گذشته چندین قضیه در ساحه حوزه ۶ و حوزه ۳ اتفاق افتاد که از جمله می‌توان پیدا شدن یک خانم در حالت بی‌هوشی در سرک دارلمان، تیراندازی در ساحه افشار دارلمان، تهدید پدر بشیر عظیمی مالک فروشگاه فامیلی که خودش هم چند روز قبل توسط یک فرد مسلح غیر مسئول کشته شد و قتل هاشم نظری مالک وزرشگاه نظری در این ساحه است که آمرین حوزه سه و شش در این موارد هیچ کار عملی انجام نداده اند.

در این مورد نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت امور داخله به خبرگزاری خاورمیانه گفت که در پیوند به قتل هاشم نظری یک دختر دستگیر شده است و در مورد قتل بشیر عظیمی مالک فروشگاه فامیلی هیچ چیزی تا حال بدست نیاورده اند.

در ادامه رحیمی گفت که یک کمیسیون بخاطر ازیابی اتفاقات اخیر در همه کابل به خصوص ساحه حوزه ۶ و ۳ ایجاد شده است و به زود در مورد آمرین این دو حوزه تصمیم گرفته خواهد شد.

این در حالیست که امر سوم حوزه امنیتی سید محمد اقا خاکسار و جنرال حفیظ الله علیزاده آمر حوزه ششم امنیتی پولیس سال‌هاست به این حوزه حکم‌رانی می‌کنند و در بعضی موارد فقط به رستوانت‌ها هجوم میاورند و از بلند منزل‌ها حق می‌گیرند و در فکر گرفتن امنیت مردم نیستند.

اگر نه پدر بشیر عظیمی، حاجی عبدالرحیم عظیمی چند روز قبل در ساحه پل وحدت مورد تهدید قرار گرفت و شش مرمی بالایش فیر کردند اما خوشبختانه که جان سالم بدر برد ولی حوزه شش این موضوع را حتی به قومندانی امنیه کابل اطلاع نداده است

در مورد حوزه سوم یکی از باشنده های این محل گفته است که « ناحیه سه به ناحیه دزدی و اختطاف تبدیل شده، چند روز پیشتر هم به بازار کارته چهار، چهار نفر قصد اختطاف داشتند که نتانستند ولی موتر یارو رو دزدیدند بعدش هم فیرهای مستقیم شلیک میکردند که از کنارم تیر شد.»

حال با وعده های که وزارت داخله همواره بخاطر اصلاحات میدهد آیا توانایی برکناری این دو آمر حوزه را دارد و یا ندارد؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *