وزارت داخله در باره چگونگی تامین امنیت اعلامیه صادرکرد

وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان در پیوند به چگونگی تامین امنیت و آرامش شهروندان این کشور؛ اعلامیه صادر کرد و از حضور پررنگ مردم در انتخابات ۱۶ حمل و ۲۴ جوزا استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این اعلامیه وزارت امور داخله کشور آمده که برگزاری دو دور انتخابات در ۱۶ حمل و ۲۴ جوزا سال روان و حضور پر رنگ مردم در این روند ملی، بیانگر اراده ی برحق ملت شریف و نجیب افغانستان بود

در این اعلامیه تاکی شده که مردم افغانستان برای استحکام پایه های دموکراسی و مردم سالاری درکشور با استفاده از حق رای خود برای تحقق آرمان های بزرگ شان که همانا تقویت دموکراسی است، خشونت و تروریزم را رد نموده، گام برداشتند.

نیروهای امنیتی به ویژه پولیس ملی در امر تامین امنیت هر دو دور انتخابات، به گونه ای پیروزمندانه، مسلکی و هماهنگ عمل کرده زمینه را برای اشتراک گسترده ی مردم در انتخابات فراهم کردند و توانستند توطیه های داخلی و خارجی را که برای اخلال روند انتخابات برنامه ریزی شده بود خنثی و سرکوب نمایند.

وزارت داخله خاطرنشان کرده نیروهای پولیس ملی با این رویکرد نشان دادند که از ظرفیت و توانایی بالایی برخوردار بوده و می توانند از بزرگترین پروسه های ملی و سیاسی پاسداری و از جان و مال مردم به خوبی دفاع نمایند.

نیروهای امنیتی به ویژه پولیس ملی افغانستان، با رعایت اصل بی طرفی در هر دو دور انتخابات، در راستای تامین امنیت شهروندان هنگام رفتن به پای صندوق های رای و جلوگیری از تقلب، نقش فوق العاده ی را ایفا کردند که باعث افزایش اعتماد این نیروها در میان مردم شده است.

وزارت داخله در اعلامیه اش گفته که با این همه احساس می شود؛ در این آواخر باشندگان کشور از احتمال بدتر شدن وضعیت امنیتی نگران هستند؛ برای رفع این نگرانی ها، تامین امنیت و آرامش شهروندان کشور، وزارت امور داخله موارد زیر را اعلام می نماید تا سبب آرامش خاطر مردم گردد:

راه اندازی تظاهرات و گردهمایی های مسالمت آمیز حق قانونی هر شهروند کشور می باشد، و در این راستا پولیس ملی کشور مسولیت دارد با کمال بی طرفی از ایجاد بی نظمی و هرج و مرج های احتمالی وظایف قانونی خود را انجام دهند.

وزارت داخله از سازمان دهندگان گردهمایی ها و تظاهرات تقاضا دارد تا در چارچوب قانون و هماهنگ با پولیس عمل نمایند.

از شهروندان، ستاد ها و گروه های که تظاهرات و گردهمایی ها را راه اندازی می نمایند تقاضا می گردد تا جهت تامین امنیت و حفظ نظم و امن عامه با پولیس ملی به گونه ای جدی و قانونی همکار باشند.

بر اساس قانون تظاهرات، پولیس باید ۲۴ ساعت پیش از راه اندازی تظاهرات اطلاع حاصل نماید تا در قسمت تامین امنیت تظاهرات کنندگان و جلوگیری از آسیب رساندن به دارایی و اماکن عامه اقدام به موقع نماید.

برای راه اندازی تظاهرات قانونی تعیین مسیر، محل و تامین امنیت از مسولیت های نیرو های پولیس ملی می باشد.

از مقامات عالی رتبه دولتی، شخصیت های ملی و جهادی کشورکه تجهیزات و وسایل پولیس ملی را برای تامین امنیت خویش در اختیار دارند، تقاضا می گردد تا از سو استفاده این وسایط و تجهیزات توسط افراد استفاده جو جلوگیری نمایند.

هر نوع استفاده سو از تجهیزات و وسایط پولیس در همچو موارد جواز قانونی ندارد.

آنعده افراد که جهت تامین امنیت شان جواز حمل سالح را دریافت نموده اند تقاضا می گردد تا در هنگام شرکت در گردهمایی ازحمل اسلحه و فیر های هوایی که باعث نگرانی مردم میشود، خود داری نمایند، در غیر آن با متخلفین برخورد جدی و قانونی صورت گرفته و جواز اسلحه شان مسترد می گردد.

وزارت امور داخله به شهروندان کشور اطمینان می دهد که نیرو های پولیس ملی افغانستان تا ختم و اکمال پروسه انتخابات با حفظ بی طرفی در تامین امنیت شهروندان که بزرگترین مسئولیت همیشه گی شان پنداشته می شود، به گونه ای جدی و مسئولانه عمل خواهند نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *