وزارت داخله افغانستان، ادعای پاکستان را بی بنیاد خواند

وزارت امور داخله افغانستان ادعای مقام های پاکستانی مبنی برکشته شدن نیروهای مرزی آن کشور در خاک افغانستان را نا درست خوانده و آن را قطعا رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  وزارت امور داخله افغانستان، پس از آن که پاکستان ادعا کرده که ۲۳ تن از نیروهای مرزی اش در خاک افغانستان کشته شده اند، بررسی های جدی و همه جانبه یی را در این زمینه نجام داده است.

براساس بررسی های وزارت داخله، هیچ گونه اسناد و شواهدی در این خصوص وجود ندارد و بنا بر این، ادعای مطرح شده از سوی مقام های پاکستانی، بی بنیاد و نادرست است.

وزارت امور داخله کشور، از حکومت پاکستان خواسته است که اگر برای اثبات ادعای مطرح شده، اسناد و مدارکی در دست داشته باشد، با افغانستان در میان بگذارد،  تا بر مبنای آن اقدامات قانونی و عملی در این زمینه صورت گیرد.

 در خبرنامه وزارت امور داخله آمده است نیروهای امنیتی افغانستان، همان گونه که در گذشته متعهد به مبارزه جدی و همه جانبه با تروریزم و افراط گرایی بوده اند، در حال حاضر و در آینده نیز در این راستا با جدیت به مبارزه خویش ادامه می دهند و این مامول یکی از اهداف راهبردی این نیروهاست.

وزارت خارجه افغانستان روز گذشته با صدور اعلامیه ای اعلام کرد که دولت افغانستان در باره چگونگی کشته شدن ۲۳ سرباز مرزی پاکستان در داخل خاک افغانستان بررسی های را انجام می دهد.

مقامات نظامی پاکستان ادعا دارند که ۲۳ تن از سربازان مرزی آن کشور در داخل خاک افغانستان مورد حمله قرار گرفته و کشته شدا اند چیزی که دولت افغانستان این ادعا را رد کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *