وزارت داخله اظهارات معاون اول مجلس را رد کرد

indexوزارت امور داخله افغانستان با نشر اعلامیه ای اظهارات روز گذشته حاجی ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان مبنی بر اینکه فرماندهی گروه تروریستی در کابل است و از سوی حلقات داخل حکومت حمایت می شود، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نماینده ننگرهار در نشست عمومی دیروز مجلس گفت که اسناد و شواهد موثق در اختیار دارد که سران گروه تروریستی داعش در کابل زندگی می کنند و مورد حمایت حلقات درون حکومتی قرار دارند.

در همین حال وزارت امور داخله این اظهارات عضو مجلس مبنی بر حضور سران داعش  در کابل و حمایت از این گروه توسط حلقه های در درون نظام به شدت رد نموده و آن را خلاف منافع ملی کشور می داند.

در اعلامیه آمده است که این گونه اظهارات به هیچ صورت نمی تواند بر شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی افغانستان به حیث فرزندان اصیل این سرزمین که از عزت وشرف مردم افغانستان صادقانه پاسداری می کنند و هر روز در برابر گروه های تروریستی شجاعانه می رزمند صدمه وارد کند.

به باور وزارت امور داخله این گفته ها بیشتر بر منافع شخصی شماری از افراد و گروه ها استوار بوده که باعث می شود تا دهشت افگنان هرچه بیشتر فعالیت های دهشت افگنانه و تروریستی شان را گسترش دهند وبر روحیه ملی صدمه وارد نمایند که جفای بزرگی به رشادت ها و قهرمانی نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود و عواقب خطرناکی را نیز در پی خواهد داشت.

همچنان وزارت امور داخله به این باور است که نظام کنونی با داشتن صد ها هزار نیروهای امنیتی و دفاعی هیچ توجیه را برای ملیشه سازی در کشور نخواهد پذیرفت که گسترش حاکمیت ملی  و تامین امنیت در کشور وظیفه این نیروهاست.

وزارت امور داخله تصریح می دارد، اگر کسانی از ارتباط داشتن افراد و اشخاص  با گروه های تروریستی آگاهی داشته باشند باید با ارایه اسناد نهادهای امنیتی را در میان بگذارند تا اقدامات جدی و عملی در این راستا صورت بگیرد.

Author

About Author