وزارت خارجه سفیر پاکستان در کابل را احضار کرد

2D9A1867وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، “سید ابرار حسین” سفیر پاکستان در کابل را در پیوند به رویداد اخیر در دروازه تورخم احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز دوشنبه (۲۴ جوزا) سفیر پاکستان مقیم کابل را احضار کرد و اعتراض شدید افغانستان را در پیوند با رویداد اخیر در دروازه تورخم به وی بیان داشت.

وزارت امور خارجه کشور با نشر بیانیه ای اعلام کرد که “نصیر احمد اندیشه” معین مالی و اداری این وزارت با سفیر پاکستان صحبت کرده است.
آقای اندیشه با اشاره به ایجاد تأسیسات در تورخم گفته است که در نتیجه بحث هایی که در مطابقت به موازین بین المللی میان دو کشور جریان داشت، توافقاتی صورت گرفته بود. اما بر خلاف این توافقات، شام روز گذشته، پاکستان به ایجاد تأسیسات در تورخم مبادرت ورزیده و عساکر مرزی آن کشور بر نیروهای امنیتی ود فاعی افغانستان آتش گشودند.

معین وزارت امور خارجه از بروز این تنش ابراز تأسف کرده افزود: “نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان بخاطر حراست از تمامیت ارضی و دفاع از وطن و مردم شان، به عمل بالمثل متوصل شدند.”

در این ملاقات، به جانب پاکستان خاطر نشان گردید که افغانستان با توافق قبلی با آن کشور پابند بوده و بر روش های مسالمت آمیز تأکید می کند و از جانب پاکستان انتظار دارد که مشکل به وجود آمده را از مراجع دیپلوماتیک حل وفصل نماید.

در یک بیانیه دیگر وزارت امور خارجه کشور گفته شده که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بخاطر حراست از تمامیت ارضی و دفاع از وطن و مردم، به عمل بالمثل دست زدند و این امر باعث ایجاد تنش شده است.

در بیانیه تاکید شد که دولت افغانستان یکبار دیگر تأکید می کند که نیروهای مسلح ما همیشه آماده دفاع از کشور و مردم خویش بوده و در مقابل هر گونه تهدیدات آماده جوابدهی لازم می باشند.

افغانستان به توافق قبلی با پاکستان پابند بوده و به روش های مسالمت آمیز تأکید می کند و از جانب پاکستان انتظار دارد که مشکل بوجود آمده را از مراجع دیپلوماتیک حل و فصل نماید.

Author

About Author