وزارت خارجه ایران غرق شدن شهروندان افغانستان در خاک این کشور را رد کرد

وزارت خارجه ایران ضمن رد گزارش هایی در مورد غرق شدن شماری از شهروندان افغانستان از سوی مرزبانان این کشور، می گوید که این رویداد در خاک افغانستان رخداده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز گذشته خبری نشر شد مبنی بر اینکه شماری از شهروندان کشور که قصد ورود غیرقانونی به ایران را داشتند، از سوی مرزبانان این کشور شکنجه شده و در دریای هریرود غرق شدند.

اما وزارت خارجه ایران این گزارش را رد کرده است.

در خبرنامه امروز (۱۴ثور) وزارت خارجه ایران به نقل از سید عباس موسوی، سخنگوی این وزارت آمده است که رویداد متذکره در خاک افغانستان رخداده است.

موسوی ضمن ابراز همدردی با خانواده های جان‌ باختگان گفته است :«این حادثه در خاک افغانستان رخ داده و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران وقوع هر اتفاقی در این ارتباط در خاک کشورمان را رد کرده است».

به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران، بنا بر اهمیت این رویداد و به منظور کسب اطلاع دقیق از چگونگی وقوع آن، همه مسایل با همکاری نزدیک وزارت خارجه افغانستان مورد بررسی قرار دارد.

اما وزارت امور مهاجرین و عودت ‌کنندگان کشور در خبرنامه ای گفته است که «براساس گزارش برخی رسانه‌ ها، ۵۷ تن از شهروندان کارگر افغانستان که قصد سفر به ایران را داشتند، توسط مرزبانان ایرانی مورد اذیت و آزار قرار گرفته، سپس در دریا انداخته شده که در نتیجه آن ۲۳ تن جان باخته ‌اند».

از سویی هم، وزارت خارجه کشور تاکید کرده بود که هیئت حقیقت ‌یاب به رهبری معین سیاسی برای بررسی این رویداد تشکیل شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *